Bardzo ciekawy raport został opublikowany przez firmę badawczą Nielsen. Gdyby badania zostały przeprowadzone w Polsce, ich wynik byłby z pewnością podobny.

Badania zostały przeprowadzone na amerykańskich internautach, jednak ich wynik to bardzo ciekawy wzór na zachowania internautów być może na całym świecie. W końcu era social mediów oraz blogów również w Polsce nastała, zatem ludzkie zachowania w sieci są bardzo zbliżone.

Blisko połowa czasu spędzana przez Amerykanów w sieci poświęcana jest na surfowanie po serwisach społecznościowych czy też stronach typu Twitter.

Do tego dochodzą jeszcze blogi, często autorskie, często także kreowane na potrzeby dużych i znanych marek. Wynik ten jest wielkim zaskoczeniem ze względu na wzrost procentowy rok do roku. Otóż w roku 2009 “zaledwie” 16% amerykańskich internautów korzystało z wymienionych mediów.

Dziś w roku 2010 (zaledwie 12 miesięcy od ostatniego badania) to łącznie 61%! Liczby te oddają zjawisko przesuwania przyzwyczajeń internetowych z portali, serwisów tematycznych właśnie na serwisy społecznościowe oraz blogi.

Jak wynika również z poniższego grafu najczęściej powtarzane i można napisać najpopularniejsze aktywności to obok serwisów społecznościowych także granie on line (Facebook udostępnił milionom użytkowników setki gier on line i bez wątpienia to on przyciągnął ludzi, którzy do tej pory byli sceptycznie nastawieni wogóle do gier komputerowych).



Inne wnioski wynikające z raportu:

  • gry on line “wyprzedziły” aktywność sprawdzania i wysyłania e-mail’i (jeszcze w 2009 roku to e-mail był na drugim miejscu)
  • video/filmy on line i ich oglądanie zyskały najwięcej w całym badaniu porównując rok do roku – w ciągu miesiąca statystyczny Amerykanin ogląda nieco ponad 3 godziny filmów video on line
  • w przypadku mobile (co warte podkreślenia) w dalszym ciągu to właśnie sprawdzanie poczty e-mail należy do najczęściej wykonywanych czynności

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/nielsen_logo.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/nielsen_logo-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościfacebook,internet,Mobile,twitter
Bardzo ciekawy raport został opublikowany przez firmę badawczą Nielsen. Gdyby badania zostały przeprowadzone w Polsce, ich wynik byłby z pewnością podobny. Badania zostały przeprowadzone na amerykańskich internautach, jednak ich wynik to bardzo ciekawy wzór na zachowania internautów być może na całym świecie. W końcu era social mediów oraz blogów również...