Yell.com – brytyjski lider rynku Yellow Pages, ogłosił informacje o zakończeniu rozmów z właścicielami serwisu Trusted Places.


Jak  nazwa wskazuje mowa tu o stronie, na której użytkownicy mogą dzielić się opiniami o firmach z bardzo wielu, różnych branż. Dzięki temu tworzy się grupa osób wzajemnie rekomendujących sobie kolejne miejsca lub firmy.


Serwis powstał 4 lata temu i obecnie posiada około miliona aktywnych, komentujących użytkowników. Główną konkurencją dla Trusted Places były firmy Qype I Yelp.


Przejęcie firmy przez wydawcę katalogów branżowych on line to kolejny krok na drodze do wzbogacenia treści (contentu) prezentowanego na stronach yell.com. Wszyscy wiemy, że produkt lub firma polecone przez osobę znajomą/bliską – ma większe szanse na przyciągnięcie uwagi, aniżeli brak takiego polecenia.


Yell.com zamierza wykorzystać zakupioną treść właśnie do tego, aby zacząć prezentować opinie użytkowników pod każdą z firm  (jeśli są dostępne dla danej branży).


Najtrudniejszymi elementami negocjacji z Trusted Places były tematy: własności intelektualnej do samej treści oraz systemu do zarządzania tak dużą ilością danych.


Według szefa on line yell.com największą korzyścią z tytułu zakupu danych będzie zaktywizowanie blisko 400 000 klientów yell.com, aby zaczęli również zwracać uwagę na opinię i brali udział w takiej “dyskusji”.


Tym bardziej, że jak pokazują badania, coraz większa grupa firm w Wielkiej Brytanii ma coraz większą świadomość tego, jak ważnym elementem w całym biznesie on line jest opinia – pozytywna – innego internauty.


Bez wątpienia ciekawa, opiniotwórcza treść to już konieczność, a nie wybór. Jeśli witryna chce zwiększać zyski chociażby poprzez zwiększanie czasu spędzanego na niej, budowa  angażującej treści jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju. Nie wspominając o aspekcie socjologicznym – tworzy się społeczność, w której ludzie wykazują zaufanie zdając się na polecenie osoby znajomej.

Yell.com przejmuje Trusted Placeshttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/trusted_places.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/trusted_places-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
  Yell.com - brytyjski lider rynku Yellow Pages, ogłosił informacje o zakończeniu rozmów z właścicielami serwisu Trusted Places. Jak  nazwa wskazuje mowa tu o stronie, na której użytkownicy mogą dzielić się opiniami o firmach z bardzo wielu, różnych branż. Dzięki temu tworzy się grupa osób wzajemnie rekomendujących sobie kolejne miejsca lub...