Od dłuższego już czasu mówiło się, że Yahoo będzie chciał przejmować. Firma wybrała się zatem na zakupy i wygląda na to, że Groupon wpadnie w jej sieć.

Yahoo rozglądał się za dużymi firmami, ale pod wpływem przede wszystkich czynników zewnętrznych i ekonomicznych, ich wyceny nie były korzystne dla Yahoo i wycofał się z poszukiwaniu giganta. Swoje działania skierował w stronę rynku start up i już ma na celowniku bardzo dobrego kandydata.


Tym kandydatem jest to serwis Groupon, który zyskał sobie błyskawiczną popularność, a jego przychodzy na 2010 rok są jak do tej pory bardzo zadowalające i za cały rok mają się zamknąć na poziomie do 400M $.


Jednak sprzedaż Groupon to również bardzo duże wyzwanie finansowe, ze względu na to, iż start up obecnie jest wyceniany na około 1  miliard $! A zatem czy Yahoo stać na taki zakup to się okaże. Pewne jest to, że Yahoo musiałby zapłacić przypuszczalnie nawet do 2 miliardów $ za tą transakcję.


Bez wątpienia również sam Groupon to łakomy kąsek stosujący agresywną raczej strategię konkurowania na rynku. Obecnie w Stanach Zjednoczonych serwis wyrósł na praktycznie pojedynczego, najmocniejszego gracza, w zakupach grupowych, dzięki wykupywaniu innych podmiotów konkurencyjnych, skonsolidował rynek na tyle mocno, że coraz bardziej jest na nim monopolistą.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/groupon_logo.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/groupon_logo-150x150.jpgЭва KasiakE-commerceE-commerce,internet
Od dłuższego już czasu mówiło się, że Yahoo będzie chciał przejmować. Firma wybrała się zatem na zakupy i wygląda na to, że Groupon wpadnie w jej sieć. Yahoo rozglądał się za dużymi firmami, ale pod wpływem przede wszystkich czynników zewnętrznych i ekonomicznych, ich wyceny nie były korzystne dla Yahoo i...