Yahoo ogłosił w dniu 18 maja, że zadecydował o zakupieniu firmy Assiociated Content. Transakcja ma zakończyć się w przedziale 90 – 100 milionów dolarów.


Yahoo ma obecnie około 600 milionów użytkowników i decyzja o zakupie firmy dostarczającej content wysokiej jakości jest podyktowana chęcią realizowania strategii firmy, którą jest bycie coraz bardziej precyzyjnym serwisem, na którym internauci mogą znaleźć ciekawy i jednocześnie odpowiadający ich potrzebom content.

 

Drugi aspekt strategii to również chęć “wejścia” na rynek dystrybutora treści w internecie, a nie wyłącznie wyszukiwarki,

 

To z kolei chęć zagospodarowania innego obszaru, ze względu na to, iż w kategorii wyszukiwarek Yahoo ostatnimi czasy zaczął poważnie tracić udziały na korzyść Google. Mowa o sytuacji w stanach Zjednoczonych.

 

Firma Assiociated Content zachęca do tworzenia treści internautów. Obecnie posiada około 380 000 użytkowników, którzy na stałe dostarczają blisko 50 000 artykułów miesięcznie.

 

Każda z takich osób otrzymuje wynagrodzenie za napisany tekst. Następnie firma Assiociated Content odsprzedaje tak “wyprodukowaną” treść innym firmom płacącym za to.

 

Yahoo chce również wykorzystać treść od Assiociated Content na własne potrzeby, aby dzięki akwizycji uzyskać efekt synergii ze swoimi istniejącymi już produktami.

Yahoo kupuje Assiociated Contenthttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/yahoo_logo.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/yahoo_logo-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościyahoo
Yahoo ogłosił w dniu 18 maja, że zadecydował o zakupieniu firmy Assiociated Content. Transakcja ma zakończyć się w przedziale 90 – 100 milionów dolarów. Yahoo ma obecnie około 600 milionów użytkowników i decyzja o zakupie firmy dostarczającej content wysokiej jakości jest podyktowana chęcią realizowania strategii firmy, którą jest bycie coraz...