FACT-Finder, jako „silnik wyszukiwania i nawigacji” dedykowany dla e-Commerce, umożliwił realizację konkretnego celu biznesowego HighClass.pl

Poniższy tekst to case study opracowany po wdrożeniu silnika wyszukiwawczego FACT-Finder.


Podejmując decyzję o wdrożeniu rozwiązania FACT-Finder, HighClass.pl postawił sobie za cel umożliwić swoim klientom przyjemne i łatwe zakupy!


Bardzo zależało nam na znacznym usprawnieniu procesu wyszukiwania w sklepie, dlatego też zdecydowaliśmy się na „silnik konwersji” FACT-Finder®. Postawiliśmy sobie dwa fundamentalne pytania:

–       Jak sprawnie i intuicyjnie zaprezentować klientom swoją ofertę?

–       Czy inwestycja w zmiany silnika wyszukiwania jest opłacalna w kontekście wzrostów konwersji?

mówi Marcin Matyjaszczyk, współwłaściciel HighClass.pl


Jeżeli weźmiemy pod uwagę badania Nielsen Norman Group i zawierzymy, że:

50% użytkowników próbuje zidentyfikować produkty korzystając z okna wyszukiwania

34% użytkowników e-sklepu natychmiast opuszcza jego witrynę z racji niemożności odnalezienia dostępnych produktów, to zdajemy sobie sprawę, że intuicyjne, inteligentne funkcjonalności wyszukiwania w e-sklepie są kluczowe z punktu widzenia użytkownika, jego satysfakcji oraz opcji na zwiększoną sprzedaż.


Nie jest tajemnicą, że osiągamy wymierne korzyści będąc e-sklepem, tylko wtedy gdy użytkownik stanie się kupującym znajdując w ofercie produkt, którego szuka.


Oferując rozwiązanie FACT-Finder w Polsce, zaobserwowaliśmy trend ukrywania okna wyszukiwania na witrynach sklepów internetowych. Powodem jest zazwyczaj, „upośledzona” technologia wyszukiwania produktów, która uniemożliwia intuicyjne dotarcie użytkowników do oferty. Ten trend staramy się zmieniać i udowadniać, że stosowna technologia wyszukiwania daje wymierne korzyści, nawet w krótkim czasie”, powiedział Jakub Polkowski, współtwórca marki IPMS i dyrektor sprzedaży FACT-Finder w Polsce.


„Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów jakie przyniósł FACT-Finder. Zaobserwowaliśmy wzrost współczynnika konwersji o niemal 25% porównując analogiczny miesiąc działania sklepu bez i z „silnikiem konwersji. Nie jest to wzrost jednorazowy, nadal obserwujemy ciekawą dynamikę wzrostu”, powiedział Błażej Tulwin, współwłaściciel HighClass.pl.


W czym zatem, pokrótce tkwi sekret rozwiązania?


FACT-Finder zachowuje się jak wyszkolony sprzedawca. System „rozumie” zapytania użytkowników wpisywane do okna wyszukiwania, nawet jeśli są one zniekształcone, tj. wpisane z błędami dzięki swoim zaawansowanym algorytmom wyszukiwania. Rozwiązanie FACT-Finder m. in. umożliwia, elastyczne zarządzanie i włączanie opcji filtrowania, zawężania, sortowania jak przedstawiono poniżej:


Przykład użycia technologii FACT-Finder®


Opieraliśmy się na przeświadczeniu, że:

–       kompetencje i unikalna, nowoczesna technologia

oraz

–       ukierunkowanie zmian w e-sklepie na optymalizację funkcjonalności wyszukiwania i nawigacji

kluczem do sukcesu w postaci wzrostu obrotów.

Dziś to przekonanie ma również kilkunastu naszych polskich klientów, a przykład HighClass.pl to udowadnia”, przekonuje Justyna Skorupska, współtwórca marki IPMS i dyrektor sprzedaży FACT-Finder w Polsce.

Użytkownicy, którzy korzystają z okna wyszukiwania na stronach e-sklepów, konwertują się na klientów trzykrotnie częściej niż ci, którzy nawigują.*


W tym roku, aż 62% e-sprzedawców planuje zwiększać swój budżet na technologie (57% – dane z ubiegłego roku). Zgodnie z danymi Forrester Research Inc. tylko 5% ma zamiar ciąć koszty w tym obszarze, czyli tyle samo co w roku poprzednim.**

* źródło danych: MarketingSherpa: „Ecommerce Benchmark Report 2009”

** źródło danych: Internet Retailer: “E-retailers project higher tech spending”, Styczeń 2011

Wzrost konwersji w HighClass.pl po wdrożeniu FACT-Finderhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/fact_finder_i_highclass.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/fact_finder_i_highclass-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
FACT-Finder, jako „silnik wyszukiwania i nawigacji” dedykowany dla e-Commerce, umożliwił realizację konkretnego celu biznesowego HighClass.pl Poniższy tekst to case study opracowany po wdrożeniu silnika wyszukiwawczego FACT-Finder. Podejmując decyzję o wdrożeniu rozwiązania FACT-Finder, HighClass.pl postawił sobie za cel umożliwić swoim klientom przyjemne i łatwe zakupy! “Bardzo zależało nam na znacznym usprawnieniu procesu...