O nowych funkcjonalnościach GetResponse, konkurencji i rynku rozmawiam z twórcą oprogramowania do e-mail marketingu.

O GetResponse pisałam dwukrotnie przy okazji wprowadzenia QR kodów, a także nowych funkcjonalności umożliwiających łatwe tworzenie segmentów list odbiorców w oparciu o ich aktywność i reakcję na otrzymane wcześniej newslettery. GetResponse oferuje narzędzie do e-mail marketingu, ułatwiające zarządzanie kampaniami online i prowadzenie baz wysyłkowych dla newsletterów. Firma działa w skali europejskiej, a na polskim rynku może poszczycić się stałą widocznością i nieustannym poszerzaniem portfolio klientów, jak i usług, które oferuje.

 

Dla wszystkich czytelników Internet-News postanowiłam zadać kilka pytań twórcy tego oprogramowania Szymonowi Grabowskiemu. Szymon opowiada w szczegółach czym jest GetResponse (dementując wrażenie, iż jest to firma amerykańska), w jakim modelu jest oferowany, jak wygląda dynamika wzrostu (a może stagnacji) rynku e-marketingu w polskiej sieci i finalnie o planach rozwoju na rok 2012.

 

Zapraszam do lektury!

 

1. Czym jest GetResponse?

Szymon Grabowski, założyciel i prezes firmy Implix, właściciela GetResponse, dostawcy usług email marketingowych:

GetResponse to największy w Polsce i w Europie dostawca usług email marketingowych, z którego korzysta ponad 210 tys. klientów na całym świecie, w tym ponad 5,5 tys. użytkowników w Polsce. Jest to usługa opierająca się na modelu SaaS (Software as a Service) i dzięki przyjaznemu interfejsowi oraz zaawansowanym, ale prostym w obsłudze, funkcjonalnościom umożliwia prowadzenie profesjonalnych kampanii email marketingowych. Dzięki temu nie trzeba wcale być specjalistą ds. email marketingu, aby prowadzić efektywne kampanie email marketingowe.

Jako jedyna firma na polskim rynku prowadzimy również prężnie działający Dział Edukacji i Optymalizacji. To właśnie z jego usług korzystają nasi najwięksi Klienci korporacyjni, oddając całościowe prowadzenie kampanii email marketingowych w ręce ekspertów GetResponse. Nie tylko przeprowadzamy audyty działań i tworzymy długofalowe strategie wysyłek, ale także pracujemy nad szablonami maili, bierzemy na swoje barki copywriting i dostarczamy pełny raport po zrealizowanych kampaniach.

 

2. Weszliście na rynek polski w roku 2010 – jak rynek e-mail marketingu rozwinął/zmienił się przez ten czas?

Wersję polską GetResponse uruchomiliśmy w czerwcu 2010r. Myślę, że wprowadzamy nową jakość email marketingu w Polsce. W końcu z email marketingiem jesteśmy związani od ponad 13 lat. Doświadczenie zbieraliśmy głównie na trudnym rynku amerykańskim prowadząc wiele różnych kampanii dla zagranicznych klientów. Kiedy w 2010 r. otworzyliśmy się na rynek polski, uruchomiliśmy nie tylko produkt, ale również zaczęliśmy dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w każdy możliwy sposób. Uruchomiliśmy blog ekspercki www.emailmarketing.pl, regularnie publikujemy poradniki z zakresu email marketingu. Nasi eksperci są prelegentami na wielu imprezach i spotkaniach branżowych. Regularnie publikujemy również artykuły eksperckie, w których można znaleźć przykłady i porady na temat prowadzenia kampanii email marketingowych. W  ubiegłym roku stworzyliśmy nawet dział Edukacji w GetResponse, na czele którego stanął ekspert email marketingu, Maciej Ossowski. Przyświeca nam jeden cel – odkryć przed marketerami i przedsiębiorcami świat email marketingu. Chcemy pokazać, że jest to proste i przede wszystkim skuteczne i bardzo dochodowe narzędzie marketingowe.

 

3. Ilu obecnie posiadacie klientów? Jaka jest dynamika wzrostu bazy klientów stale korzystających z GetResponse?

Jak już wspomniałem, z GetResponse korzysta ponad 210 tys. użytkowników na całym świecie, z czego ponad 5,5 tys. klientów z Polski. Dla porównania na początku ubiegłego roku mogliśmy się pochwalić 180 tys. użytkowników na całym świecie. Także dynamika wzrostu jest chyba raczej niezła [śmiech] Podobnie zresztą wygląda również Polski rynek. Na koniec 2010 r. z GetResponse korzystało ponad 2 tyś. użytkowników, a więc w minionym roku udało się zwiększyć liczbę użytkowników o ponad 100%. Co więcej GetResponse zaufały takie znane marki jak: Carrefour, Big Star, GlaxoSmithKline, Intercontinental, Meritum Bank, Wyborowa (Pernod Ricard), Widzew Łódź czy PZPN.

 

4. GetResponse jest marką amerykańską – jak udało Wam się stać przedstawicielem na Polskę? Jakie macie relacje z głównym właścicielem?

Wrażenie, że GetResponse jest amerykańskim produktem wywodzi się z naszej historii. Przez pierwsze kilkanaście lat (od 1998 roku) GetResponse był dostępny jedynie w języku angielskim. Jesteśmy w 100% polską firmą, nasze biuro znajduje się w pięknym Gdańsku, zatrudniamy ponad 100 osób i wszyscy kochamy email marketing.

 

 

5. Jaki potencjał wzrostu ma przed sobą rynek e-mail marketingu? Mówi się, że powoli ta forma odchodzi do lamusa, z drugiej strony codziennie nasze skrzynki e-mail są zapełnione kolejnymi elektronicznymi listami…

Pogłoski o śmierci emaila są mocno przesadzone. [śmiech] Słyszy się tego typu  głosy od lat, a tym czasem branża email marketingu przeżywa faktyczny rozkwit. Błędem jest tworzenie sztucznej konkurencji pomiędzy social media i email marketingiem. One nie “walczą” ze sobą. Email wspiera social. Social wspiera email. Jest potężna synergia pomiędzy tymi kanałami marketingowymi i nasi klienci od lat już korzystają z funkcjonalności takich jak automatyczne publikowanie newsletterów na Twitterze czy Facebook’u, albo zapisywanie subskrybentów przez formularze na Facebook’u. Social media zyskały ogromną popularność i zmieniły sposób komunikowania się w internecie, ale na pewno nie kosztem wiadomości email. Co więcej, prognozuje się, że do 2014 roku liczba adresów email zwiększy się 2,9 miliarda do ponad 3,8 miliarda. Zatem popularność wiadomości email nie tylko nie zmalała, ale cały czas systematycznie rośnie. Natomiast z raportu MarketingSherpa 2011 wynika, że 42% organizacji planowało zwiększyć budżet na email marketing w minionym roku. Podobne dane można znaleźć również na polskim rynku. Wystarczy zajrzeć do raportu Internet Standard ecommerce 2011, z którego wynika, że email oraz email marketing notuje same wzrosty w branży e-commerce.

 

 

6. Kto jest Waszą najpoważniejszą konkurencją na polskim rynku?

W teorii naszą konkurencją jest każda firma, świadcząca podobne usługi na polskim rynku. W praktyce, nasza polska konkurencja ma duże braki jeśli chodzi o jakość, niezawodność, design i funkcjonalność swoich produktów. Często mają problemy z podstawowym aspektem tego biznesu czyli dostarczalnością. Emaile są dostarczane przez konkurencję zbyt wolno lub też są oznaczane jako spam i trafiają do kosza, co implikuje gorsze wskaźniki otwarć i kliknięć dla ich klientów. To są powody, dla których konkurenci tracą rynek na rzecz GetResponse. Kilka miesięcy temu jeden z naszych konkurentów wysłał notkę prasową, że czołowy gracz na rynku zakupów grupowych wybrał ich platformę. Miesiąc, dwa później ten sam klient zrezygnował z usług naszego konkurenta i zmienił providera email marketingu na GetResponse, bo konkurencja nie była w stanie sprostać oczekiwaniom technicznym. Reasumując, nasza polska konkurencja dopiero uczy się email marketingu. Prawdziwą konkurencję będziemy mieli dopiero, gdy któryś z naszych głównych międzynarodowych konkurentów wejdzie na polski rynek.

 

7. Jakimi elementami oferty przeważacie w porównaniach z konkurencją? Co przemawia na korzyść rozwiązania od GetResponse?

Warto wybrać GetResponse z wielu powodów. Jednym z nim jest na pewno dostarczalność wysyłanych wiadomości na poziomie 99,3% – według badań niezależnej organizacji Return Path.

Warto wiedzieć, że te wyniki mają bezpośrednie przełożenie na skuteczność akcji mailingowych naszych Klientów. Jedynie 3% użytkowników poczty elektronicznej sprawdza regularnie foldery spam, więc kampanie mailingowe nie dostarczone skutecznie są po prostu marnotrawieniem budżetu. W GetResponse zapewniamy najwyższą dostarczalność emaili w Polsce, dzięki czemu nasi Klienci mają pewność iż ich budżety email marketingowe są wykorzystywane efektywnie.

Kolejnym powodem przemawiającym za wyborem GetResponse są jego funkcjonalności jak: zaawansowane narzędzie analityczne, innowacyjny import kontaktów, ponad 300 szablonów wiadomości, Kreator Formularzy Zapisu, integracja z social media, galeria obrazów, wiadomości follow up, czy testy skuteczności.

Dajemy naszym Klientom unikalną na rynku możliwość śledzenia efektów ich wysyłek. GetResponse pozwala na sprawdzenie ilu użytkowników otworzyło dany mailing czy kliknęło w konkretny link, ale to nie wszystko. Nasze najbardziej zaawansowane narzędzie analityczne daje także szansę mierzenia konwersji z akcji mailingowych na landing page’u czy stronie e-sklepu bez potrzeby korzystania z zewnętrznych narzędzi aplikacji.

Oczywiście zarówno dostarczalność wiadomości jak i wszystkie główne funkcjonalności można przetestować zakładając darmowe konto GetResponse.

 

8. Jakie macie plany rozwoju na rok 2012? Czy planujecie wprowadzenie nowego produktu? Czy bardziej stawiacie na stałe poszerzanie bazy klientów? I to jest dla Was priorytet numer jeden?

 

Od początku wejścia na rynek polski naszym celem było zdobycie pozycji lidera na rynku usług email marketingowych. Pozyskanie kluczowych Klientów w najistotniejszych przetargach w minionym roku (m.in. Carrefour, Wyborowa S.A) pokazało, że ten cel został osiągnięty szybciej niż się spodziewaliśmy. Rok 2012 to umacnianie tej pozycji.

W GetResponse kierujemy się również zasadą CANI (Constant & Never Ending Improvement). Kładziemy nacisk na ciągły i niekończący się rozwój produktu. Naszym celem jest odpowiadanie na potrzeby klientów i tworzenie najlepszej platformy do email marketingu. Wierzymy, że  jest to najlepszy sposób na zbudowanie zaufania nowych klientów.

W pierwszych miesiącach nowego roku w GetResponse pojawią się na pewno dwie nowe funkcjonalności. Pierwsza to rodzima wersja mobilnej aplikacji GetResponse. A druga to najbardziej zaawansowana na polskim rynku funkcjonalność umożliwiającą testowanie wysłanej wiadomości w różnych klientach pocztowych. Będzie można jeszcze przed wysłaniem wiadomości sprawdzić jak wyświetla się ona na poczcie Wirtualnej Polski, Onetu lub koncie Gmail.

 

Wywiad z założycielem GetResponse Szymonem Grabowskimhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/getresponse_logo_-1024x409.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/getresponse_logo_-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
O nowych funkcjonalnościach GetResponse, konkurencji i rynku rozmawiam z twórcą oprogramowania do e-mail marketingu. O GetResponse pisałam dwukrotnie przy okazji wprowadzenia QR kodów, a także nowych funkcjonalności umożliwiających łatwe tworzenie segmentów list odbiorców w oparciu o ich aktywność i reakcję na otrzymane wcześniej newslettery. GetResponse oferuje narzędzie do e-mail marketingu,...