Google udostępniło dane pochodzące z ich własnych zasobów. Dotyczą one zachowań użytkowników mobile, a także intencji ich wyszukiwań.


Z pewnością to będzie case w przyszłości mobile i informacja poszukiwana będzie poszukiwana w „ruchu“ czyli w większości przypadków dokładnie, gdy osoba będzie potrzebowała informacji z sąsiedztwa, w którym się znajduje. I mniej ważne jest to, czy szuka warsztatu samochodowego, czy też chce sprawdzić gdzie jest najbliższa wylkanizacja. Tu chodzi o coś więcej o tzw. Local searches. Według Google ponad 1/3 wyszukiwań w mobile’u ma intencje i sprowadza sie do poszukiwania informacji o aktualnym, lokalnym podtekście osoby poszukującej.

Pokazuje to, w jakim kierunku będzie eweoluował mobile – prawdopodobnie w dużej mierze te local searches zdominują mobile’a, który przecież de facto nie istnieje bez kontekstu lokalizacji. Przecież z komórki korzystam, gdy poszukuje informacji w sąsiedztwie, którego nie znam.

Google powtarza to jak mantre i ich obecne, a także planowane wdrożenia wskazują, że firma będzie przygotowywała swoje produkty reklamowe oczywiście pod tym kątem.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/find_local.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/find_local-150x150.pngЭва KasiakMobilegoogle
Google udostępniło dane pochodzące z ich własnych zasobów. Dotyczą one zachowań użytkowników mobile, a także intencji ich wyszukiwań. Z pewnością to będzie case w przyszłości mobile i informacja poszukiwana będzie poszukiwana w „ruchu“ czyli w większości przypadków dokładnie, gdy osoba będzie potrzebowała informacji z sąsiedztwa, w którym się znajduje. I mniej ważne jest...