Wraz z coraz większym rozwojem internetu postępuje także bezprawne wykorzystanie znaków towarowych lub treści, które są zastrzeżone.


I tak właśnie Google ostatnio wygrał sprawę z firmą Louis Vitton, która zwróciła się do sądu z pozwem o naruszenie praw do znaku towarowego tej marki.

Sprawa dotyczyła produktu płatnego w Google czyli tzw. Linków sponsorowanych. Obecnie każdy kto zarządza kampanią we własnym zakresie lub zleca takie zarządzanie na zewnątrz musi się liczyć z tym, że można swobodnie kreując boxy AdWords używać zarówno nazw opisujących szerzej kontekst, ale również marki. Zatem możliwe jest zamieszczenie nazw marek w systemie AdWords, np. Torebki Louis Vuitton J

I właśnie to było przedmiotem pozwu odzieżowego giganta. Firma uzasadniała to w taki sposób, że zezwalanie innym podmiotom na wykorzystywanie nazwy marki czy znaku towarowego, godzi w interes samej marki. Zatem firma traci możliści na podtrzymanie stałego i pozytywnego zainteresowania marką, ze względu na to, że wizerunek marki zaczyna być „rozdrabniany“ przez niepowołane do tego osoby.

Sprawę, jak piszę powyżej na chwilę obecną wygrało Google. Sąd uzasdniał swoją decyzję tak, że zastrzeżenie takiego rozwiązania w produkcie Google przyczyniłoby się do wielu problemów natury administracyjnej i technologicznej, a być może nawet finansowej.

Na razie zatem 1:0 dla Google.

Jeśli znacie podobne case’y z udziałem Google, piszcie!

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/wlasnosc_intelektualna.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/wlasnosc_intelektualna-150x150.pngЭва KasiakWiadomościgoogle
Wraz z coraz większym rozwojem internetu postępuje także bezprawne wykorzystanie znaków towarowych lub treści, które są zastrzeżone. I tak właśnie Google ostatnio wygrał sprawę z firmą Louis Vitton, która zwróciła się do sądu z pozwem o naruszenie praw do znaku towarowego tej marki. Sprawa dotyczyła produktu płatnego w Google czyli tzw....