Amazon zadecywał, że zwiększy revenue share na korzyść dostawców treści do własnego produktu o nazwie Kindle.


W chwili obecnej większość wydawców prasy i książek otrzymuje od Amazon “zaledwie” 30% wynagrodzenia z całej sprzedaży.


Jednak to ma się zmienić dzięki propozycji, którą firma wystosowała do wydawców. Otóż znaczna zmiana na ich korzyść dotyczy formy rozliczenia z Amazon. Wydawcy będą mieli szansę zarobić więcej z tytułu sprzedaży własnej treści.


Co jednak wiąże się z nowym modelem rozliczeń to fakt, iż Amazon zmieni też zasady licencji i dostępu do tego content’u (treści).


Zmiany mają na celu rozszerzenie możliwości wykorzystania treści oryginalnie dostarczanej na czytnik Kindle. Wydawcy, którzy zechcą więcej zarabiać będą musieli wyrazić zgodę na to, że ten sam content może być dystrybuowany również na iPad, smartphone’y i inne czytniki oraz urządzenia.

Na nich można również korzystać z Kindle, dzięki aplikacji, którą Amazon udostępnił. Wystarczy pobrać ją z iTunes (znalazłam conajmniej dwie takie for free).


A zatem jaką strategię Amazon ma na czytnik Kindle? Udostępnianie aplikacji wraz z książkami oraz rozszerzenie możliwości eksploatowania content’u na inne urządzenia to ciekawe rozwiązanie. To dobra strategia, którą zdaje się, że wiele firm technologicznych stosuje i stara marketingowa prawda :)

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/kindle1.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/kindle1-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościamazon,internet
Amazon zadecywał, że zwiększy revenue share na korzyść dostawców treści do własnego produktu o nazwie Kindle. W chwili obecnej większość wydawców prasy i książek otrzymuje od Amazon 'zaledwie' 30% wynagrodzenia z całej sprzedaży. Jednak to ma się zmienić dzięki propozycji, którą firma wystosowała do wydawców. Otóż znaczna zmiana na ich korzyść...