Location Based Services lub w polskim tłumaczeniu usługi geolokalizacji zyskują niebywałą popularność na całym świecie głównie dzięki serwisom społecznościowym i mobile.

Jeszcze kilka lat temu w internecie wielką popularnością cieszyły się mapy, które obok klasycznych informacji o lokalizacjach przedstawiały także trasy przejazdu, umożliwiały zaplanowanie trasy, ułatwiały jej wybranie jeśli np. dotyczyła ona kilku lub kilkunastu punktów.  Dziś mapy internetowe to klasyka będąca oczywistością i elementem dnia codziennego. Ewolucja usług i urządzeń mobilnych, a także systemów operacyjnych, aplikacji czy wreszcie serwisów społecznościowych doprowadziła do sytuacji, w której ciężar korzystania z usług geolokalizacji, zaczyna przenosić się na mobile.


Generalnie dzięki temu, że również korzystanie z internetu w telefonach komórkowych jest bardziej przystępne cenowo, coraz więcej osób może i chce właśnie do takich celów używać swoich komórek. Facebook i jego ogromna globalna popularność w klasycznej sieci www, a także stale rosnąca grupa użytkowników korzystających z aplikacji Facebook na smartphone’y jest najlepszym przykładem tego, że location based services sprawdzają się coraz bardziej, ale również na to, że to właśnie ten “prawidłowy” kierunek rozwoju.

200 M użytkowników mobilnego Facebook’a to ogromny potencjał do wykorzystania dla wszystkich marketerów, którzy chcą zaznaczyć swoją obecność w mobilnym świecie.


Facebook Places na komórkach, a także usługa check in, którą ostatnio serwis wprowadził – z pewnością jeszcze bardziej przyczynią się do eksplozji popularności usług.

Przy okazji zaczną w najbliższych latach generować realne, bardzo duże przychody z reklamy. Bowiem w Facebook Places, w chwili gdy użytkownik zrobi tzw. “check in” poprzez komórkę i zaznaczy, że znajduje się w centrum handlowym lub konkretnym sklepie, restauracji – otrzyma na swoją komórkę ofertę z miejsca, w którym się znajduje.


Z pewnością pojawi się pytanie co z tak popularnym w Stanach Zjednoczonych serwisem Foursquare, który w całości jest oparty na założeniu zaznaczenia aktualnej lokalizaji. Pytanie inne czy serwisy takie, jak Groupon czy polski Gruper powinny we własnym zakresie rozwijać usługi mobilne, w ramach których będą oferowały przesyłanie kuponów rabatowych. Czy wogóle powinny bacznie przyglądać się temu, co poczynia Facebook czy też ich model biznesowy jest na tyle odmienny i różny, że z pewnością mogą swobodnie funkcjonować na rynku.


http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/location_based_services.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/location_based_services-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Location Based Services lub w polskim tłumaczeniu usługi geolokalizacji zyskują niebywałą popularność na całym świecie głównie dzięki serwisom społecznościowym i mobile. Jeszcze kilka lat temu w internecie wielką popularnością cieszyły się mapy, które obok klasycznych informacji o lokalizacjach przedstawiały także trasy przejazdu, umożliwiały zaplanowanie trasy, ułatwiały jej wybranie jeśli np....