Przyjrzyjmy się na co powinien nastawić się rynek e-commerce w obecnym roku i które kanały dystrybucji i sprzedaży, moga być najlepsze.

Choć Styczeń już zbliża się ku końcowi i zleciał prawie niezauważalnie, w dalszym ciągu mamy przed sobą cały 2012 rok. Z pewnością tak samo ekscytujący, jak i poprzedni jeśli chodzi o obszar e-commerce.

 

Wiele się wydarzyło w roku ubiegłym w e-commerce, była mowa przede wszystkim o mocnym wykorzystywaniu social media do handlu online i zbudowania kolejnego kanału generowania lead’ów sprzedażowych. Social media na stałe weszły w krajobraz nowych technologii i internetu i z pewnością nie znikną. Stały się jednym z kanałów na stałe używanych przez marketerów, posiadaczy sklepów internetowych i inne firmy, do zwrócenia uwagi na własny produkt lub markę i idealnie, co możliwe w social media, dzięki chociażby Facebook, budowania sprzedaży w oparciu o ten kanał.

 

W obecnym roku analitycy nie mają raczej trudnego zajęcia w prognozowaniu trendów rozwoju rynku e-commerce i tego, co będzie wspierało generowanie sprzedaży. Można bez dwóch zdań napisać, że zasadniczym trendem, który wyłaniał się już pod koniec roku 2011 jest mobile – szeroko pojęty mobile.

 

Po tym, jak widzieliśmy użytkowników dokonujących zakupu produktu ze swojego ulubionego sklepu internetowego poprzez telefon komórkowy, tak nie możemy zapomnieć, że w dzisiejszych czasach telefon komórkowy to nie jedyne urządzenie, poprzez które moglibyśmy zwrócić uwagę na swój produkt i przyciągnąć nowych klientów.

 

Mowa tu oczywiście o tabletach. Tablety stały się cream de la cream sceny technologicznej, każdy (jak w przypadku poprzednich gadżetów) chce je mieć i sztuka ponownego zwrócenia uwagi na te urządzenia, udała się nie komu innemu, jak Steve Jobsowi, który wprowadzając iPad, ponownie zrewolucjonizował świat nowych technologii.

 

Dla właścicieli sklepów internetowych niesie to za sobą kolejne duże wyzwanie. Świat technologiczny znowu się podzielił – i dobrze, bo dzięki temu można zwiększać sprzedaż. Świat podzielił się na posiadaczy smartphone’ów, tabletów i komputerów PC. Wielu z nich ma wszystkie urządzenia jednocześnie, wielu z nich coraz częściej w domu, zamiast z PC korzysta z tabletu. I tu jest ogromny potencjał, a także wyzwanie. To właśnie do dynamicznych posiadaczy tabletów sklepy internetowe musza skierować swoją ofertę. Absolutnie nie mogą o nich zapomnieć, bo ich liczba będzie się jeszcze zwiększała.

 

Wyraźnie widać trend, że używanie internetu na komputerach PC, spada, a korzystanie z tabletów w chwili obecnej dynamicznie rośnie. Sklep internetowy musi mieć gotową, najlepiej zróżnicowaną ofertę, dla tych którzy przeglądają jego produkty na smartphonach, dla tych na tabletach czy finalnie na komputerach PC. Duże wyzwanie stoi za tym, jak zróżnicować ofertę? na jakie elementy położyć największy nacisk, wreszcie które produkty na jakim urządzeniu wyeksponować bardziej.

 

Jak mówi Diane Buzzeo, CEO i założycielka firmy Ability Commerce, jednym z największych wyzwań dla sklepów internetowych  będzie właśnie to, aby dostosować swoją ofertę, do różnych urządzeń, na których będzie prezentowana. Tylko te firmy, którym się uda i zaproponują, coś rzeczywiście interesującego i różnego w odniesieniu do oferty na stronie www lub smartphonie, będą wygranymi.

 

Sama osobiście korzystam z iPad’a, na którym właściwie w dużej mierze gram i przeglądam strony www oraz aplikacje. Nie zdażyło mi się jeszcze dokonać zakupu na iPadzie, choć z pewnością jeśli aplikacja sklepu www będzie interesująca chętnie ją wypróbuje przechodząc cały proces zakupu.

 

 

Trendy e-commerce w roku 2012http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/trendy_ecommerce_2012.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/trendy_ecommerce_2012-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Przyjrzyjmy się na co powinien nastawić się rynek e-commerce w obecnym roku i które kanały dystrybucji i sprzedaży, moga być najlepsze. Choć Styczeń już zbliża się ku końcowi i zleciał prawie niezauważalnie, w dalszym ciągu mamy przed sobą cały 2012 rok. Z pewnością tak samo ekscytujący, jak i poprzedni jeśli...