Reklama w social media, w której przoduje Facebook, do roku 2015 ma przed sobą świetne prognozy sprzedażowe.

W jednym z ostatnich raportów przygotowanych przez firmę badawczą BIA/Kelsey, można znaleźć same pozytywne aspekty rosnącego rynku reklamy display w social media. To właśnie social media, według raportu, w najbliższych latach będą przyciągały rzesze reklamodawców. Bez wątpienia to popoularność Facebook’a miała wpływ na prognozy.

 

Jak prognozuje BIA/Kelsey, reklama w social media, ma do roku 2015 urosnąć o 300% i osiągnąć wartość 8,3 miliardów $. Dla porównania w roku 2010 rynek ten zarobił 2,1 miliarda $. A zatem w ciągu 4 lat osiągnie wzrośnie on o ponad 6 miliardów $, co daje średni wzrost w roku o kolejne 1,5 miliarda $, czyli procentowego wzrostu 31,6 % rok do roku.

 

Co warte podkreślenia – raport BIA/Kelsey – definiuje jako reklamę w social media, jako wydatki na różne formaty reklamowe w mediach społecznościowych. W przypadku serwisu Facebook mogą to być reklamy typu display, marketplace czy Sponsored Stories. Wszystkie te formy reklamy w serwisie Facebook już teraz odpowiedzialne są za generowanie blisko połowy z całości przychodów w social media.

 

Co ciekawe BIA/Kelsey prognozuje także, że to właśnie reklamy typu display pozostaną dominujące i najbardziej popularne właśnie do roku 2015.  W kwestii np. reklamy tzw. non display – do grupy których należą np. tzw. promoted tweets, na serwisie Twitter – ich wartość do roku 2015 wzrośnie do 600 M $.

 

Według analityków w najbliższej, kilkuletniej przyszłości, to Facebook będzie w dalszym ciągu miał pozycję lidera, w reklamie social media. Będzie ona się jeszcze umacniała, zarówno poprzez dalszą ekspansję Facebook, a także poprzez wprowadzanie, kolejnych form reklamowych, które okażą się interesujące zarówno od strony reklamodawcy, a także samego użytkownika.

 

 

 

 

Świetne prognozy dla reklamy w social media http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/social_media_advertising.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/social_media_advertising-150x150.jpgЭва KasiakE-commerce
Reklama w social media, w której przoduje Facebook, do roku 2015 ma przed sobą świetne prognozy sprzedażowe. W jednym z ostatnich raportów przygotowanych przez firmę badawczą BIA/Kelsey, można znaleźć same pozytywne aspekty rosnącego rynku reklamy display w social media. To właśnie social media, według raportu, w najbliższych latach będą przyciągały...