Disney, którego nikomu nie trzeba przedstawiać, zaczął zmieniać swoją ostatnią strategię i kupować firmy produkujące gry na Facebook.

Disney czyli sławny twórca kreskówek dla dzieci, od kilku lat usilnie szukał swojej strategii i kierunku rozwoju. Firma stworzyła sieć telefonii komórkowej skierowanej przede wszystkim do rodzin, dzięki której możliwe było “śledzenie” obecnej lokalizacji dziecka – bez względu na to, gdzie się znajduje. Ten biznes okazał się tak niefortunny, że dosłownie w ciągu 15 miesięcy od jego uruchomienia, zarząd zadecydował o zamknięciu projektu – bowiem zaledwie kilku użytkowników w tym czasie z niego skorzystało.


Dziś ten sam szef firmy, który wtedy tak bardzo promował nowy projekt i entuzjastycznie się o nim wypowiadał, ma nową strategię. Zakładała ona wejście firmy Disney  na rynek mediów elektronicznych. Tak właśnie tak!


Skąd taka zmiana?


Otóż szef Disney Bob Iger w swoich wypowiedziach podkreśla, że wzrost, o którym myślą, możliwy będzie wyłącznie dzięki przejęciom już istniejących firm z sektora nowych/elektronicznych mediów. Twierdzi on także, że tylko dzięki już istniejącym, mającym doświadczenia firmom i potencjalnym ich przejęciu Walt Disney może planować dynamiczny wzrost. Zbudowanie firmy od początku, wypracowanie w zespole ekspertów, którzy będą znali się choćby na reklamie w grach interentowych – na to potrzeba czasu, wielu lat. A Disney nie ma już czasu, aby czekać.


Oddział Disney Inetractive tylko w poprzednim kwartale odnotował stratę na poziomie 55 milionów dolarów. Zatem jeśli firma nie zmieni strategii teraz, być może już wkrótce okaże się, że jest za późno.


Zatem firma zaczęła zakupy :) oprócz wcześniejszych zakupów firm Wideload Games czy Club Penguin, niecały miesiąc temu miał miejsce kolejny zakup firmy Tapulous, wydawcy gier związanych z muzyką, które można znależć w sklepie Itunes.



Najbardziej interesująca jednak jest ostatnia akwizycja Disney, dokonana 27 Lipca, dotyczy zakupu firmy Playdom, producenta gier komputerowych na Facebook, MySpace, czy telefony komórkowe. Firma ta specjalizuje się w grach sprzedających tzw. wirtualne dobra (virtual goods). Regularnie ponad 42 miliony użytkowników gra na grach produkowanych przez Playdom. I tu właśnie Disney dostrzega największy potencjał i perełkę w grupie firm, które Disney już posiada. Szef Playdom został vice prezydentem Disney Interactive oraz szefem całej jednostki zajmującej się rozwojem tego segmentu.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/disney_interactive.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/disney_interactive-150x150.jpgЭва KasiakWiadomościinternet
Disney, którego nikomu nie trzeba przedstawiać, zaczął zmieniać swoją ostatnią strategię i kupować firmy produkujące gry na Facebook. Disney czyli sławny twórca kreskówek dla dzieci, od kilku lat usilnie szukał swojej strategii i kierunku rozwoju. Firma stworzyła sieć telefonii komórkowej skierowanej przede wszystkim do rodzin, dzięki której możliwe było 'śledzenie'...