Jedna z największych sieci kawowych – Starbucks, podjęła się zbudowania własnego rozwiązania kompatybilnego przede wszystkim na mobile, a potem na online.

Digital Network to nic innego, jak własny portal, który będzie udostępniany użytkownikom/klientom sieci. Całe przedsięwzięcie brzmi interesująco ze względu na jego główny cel. Otóż Starbucks buduje digital network w pierwszej kolejności tak, aby portal był kompatybilny z różnymi systemami operacyjnymi telefonów komórkowych lub smartphone’ów. W drugiej kolejności całość ma współgrać właśnie z online czyli klasycznie z najważniejszymi przeglądarkami internetowymi.


To pierwsza firma, która na pierwszym miejscu w wymaganiach do projektu napisała kompatybilność z iOS, Android, czy RiM, a nie IE, FF, Safari czy Chrome :)


A zatem portal będzie dostępny nie tylko na komórki, ale również na tablety. Do współpracy zaangażowano również portal Yahoo, który bedzie dostarczał treści do portalu Starbucks, ale także wiele innych wydawców prasy.


Najważniejsze funkcje Starbucks Digital Network:

  • każda osoba znajdująca się na terenie kawiarni Starbucks, dzięki połączeniu wi-fi otrzyma na swoją komórkę lub tablet dostęp do darmowego contentu dostarczonego właśnie przez Yahoo
  • obok e-wydań gazet, również dostęp do iTunes, księgarnii internetowej
  • pełna geolokalizacja i targetowanie dzięki czemu klient sieci może otrzymać wprost na swój telefon kod promocyjny, albo opis aktualnej oferty z miejsca, w którym się znajduje
  • możliwość zaznaczenia swojej aktualnej lokalizacji dzięki zintegrowanemu serwisowi Foursquare


Starbucks ma obecnie około 12 M fanów na Facebook, 1 M osób “śledzących” na Twitter oraz całkiem sporą grupę klientów dzielących się pomysłami na mystarbucksidea.com

Czy sądzicie, że Starbucks dobrze wykorzystuje swój potencjał i grupę użytkowników?

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/starbucks.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/starbucks-150x150.pngЭва KasiakStart Upinternet,Mobile,starbucks
Jedna z największych sieci kawowych - Starbucks, podjęła się zbudowania własnego rozwiązania kompatybilnego przede wszystkim na mobile, a potem na online. Digital Network to nic innego, jak własny portal, który będzie udostępniany użytkownikom/klientom sieci. Całe przedsięwzięcie brzmi interesująco ze względu na jego główny cel. Otóż Starbucks buduje digital network w...