CRM czyli Customer Relationship Management, a co za tym idzie wszelkie oprogramowanie wspierające zarządzanie relacją z klientem, już w tej chwili przynosi nadspodziewanie dobre przychody.

Co prawda strona www.internet-news.com.pl w dużej mierze porusza tematykę on line i mobile, nie sposób zapomnieć o kwestii e-commerce i całym obszarze, który według prognoz analityków i firm badawczych ma przed sobą świetlane lata wzrostu i rozwoju. Cały tzw. e-handel, z pewnością w Polsce, to rynek średnio zaawansowany.

Raport opublikowany kilka miesięcy temu przez Internet Standard – właściwie kolejna jego edycja o nazwie Raport Internet 2K10, wskazuje, że według SMB (Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego) “wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła w 2009 roku do 13,4 mld pln, podczas gdy w roku 2008 wynosił on 11 mld pln”.

Istnieją w polskiej sieci firmy notujące wzrosty o ponad 180% porównując rok do roku. Oczywiście jest to także uzależnione od tego, w jakiej konkretnie branży działają. Niemniej w dalszym ciągu e-commerce wydaje się być łakomym kąskiem dla firm szukających obszaru internetu, który chcieliby zagospodarować, do którego chcieliby dołączyć.


Nie bez znaczenia w tak rozwijającej się dziedzinie pozostają wszelkie systemy typu CRM. Należy pamiętać, że CRM to coś więcej, niż oprogramowanie pozwalające na zarządzanie relacją z klientem, historią jego zamówień, komunikacji z nim. CRM to również, a być może nawet przede wszystkim filozofia i strategia, rozwoju biznesu, sprowadzająca się do wypracowania właściwej i poprawnej relacji z klientem.  Stały, jakościowy kontakt z klientem i jego zadowolenie, dzięki usługom czy produktom, które firma oferuje, to być albo nie być firm w czasach dzisiejszych.


To także patrząc od strony właściciela czy osób zarządzających firmami, narzędzie wspomagające zarządzanie portfelem klientów. W tego typu rozwiązaniach możliwe jest określenie grupy klientów kluczowych dla firmy, klientów mniej opłacalnych, w końcu tych którzy nie generują żadnej (ani finansowej, ani wizerunkowej) wartości dla firmy.


Sam CRM i jego pojęcie powstało w latach 90. na kanwie starszych istniejących jeszcze w latach 80tych systemów typu Sales Force Automation (SFA) czy Customer Service Support (CSS). Istniały one wtedy w celu usprawnienia obsługi posprzedażowej klienta. Co jak wiadomo jest jednym z krytycznych czynników sukcesu, dla operującej firmy. Łatwiejsze jest utrzymanie obecnego klienta, aniżeli pozyskanie zupełnie nowego. I ta reguła przyświeca coraz większej ilości sklepów internetowych, zwłaszcza tych dużych, ale także wszelkich innych traktujących na poważnie swój biznes i klientów.



Bardzo ciekawy case, dla wszystkich tych którzy zajmują się w Polsce sprzedażą CRM, pochodzi z zagranicy. Chodzi o firmę salesforce.com obecnie operującą praktycznie na całym świecie, która w ciągu 8 lat urosła na międzynarodowego giganta w kwestii wspierania zarządzania procesem i relacją  z klientem.


Wygląda na to również, że po 8 latach firma może zacząć mówić o gigantycznych i rekordowych wynikach sprzedażowych własnego systemu. Otóż planowany po III Q, przychód ma wynieść ponad 408 M $ – co jest zawrotną sumą. Firma obsługuje około 100 000 podmiotów na całym świecie. Dodatkowo od czerwca 2010 blisko 20 000 klientów salesforce.com zaczęło używać również oprogramowania o nazwie Chatter, które wspiera zarządzanie obecnością firmy w social mediach. Co jest strzałem w 10tkę, biorąc pod uwagędynamiczny rozwój sieci społecznościowych.


Dla wszystkich zianteresowanych firma SalesForce co jakiś czas organizuje WebSeminars, odnośnie tematyki CRM i Cloud Computing. Najbliższe takie spotkanie, na które można się jeszcze zarejestrować odbędzie się w dniu 7 września i można w nim wziąć udział bez względu na lokalizację, w której się znajduje. Bowiem Konferencja CloudForce 2010 odbywa się on line a najbliższa jej edycja poświęcona tematyce The Next Generation of Cloud Computing.


Szczegóły odnośnie konferencji możesz znaleźć tutaj. !


http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/crm.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/crm-150x150.pngЭва KasiakE-commerceE-commerce,internet
CRM czyli Customer Relationship Management, a co za tym idzie wszelkie oprogramowanie wspierające zarządzanie relacją z klientem, już w tej chwili przynosi nadspodziewanie dobre przychody. Co prawda strona www.internet-news.com.pl w dużej mierze porusza tematykę on line i mobile, nie sposób zapomnieć o kwestii e-commerce i całym obszarze, który według prognoz...