Spotify wprowadził wersję desktop i mobile swojego popularnego serwisu do streamingu muzyki online. Chce zawalczyć głównie z Apple iTunes.

Spotify szykuje się do walki o użytkownika, który do tej pory korzystał z aplikacji iTunes, dostarczanej przez Apple.

 

Obok ogromnej pracy programistycznej, którą firmą włożyła w przygotowanie aplikacji desktop i mobile, wraz z nowym produktem, gotowe są nowe wersje pakietów, umożliwiających zakupienie muzyki.

 

Całość przygotowań zajęła firmie Spotify dokładne 12 miesięcy i jak przyznają jej przedstawiciele, pozostałe projekty z niższym priorytetem, zostały odłożone na później, właśnie ze względu na ten, bardzo kluczowy dla dalszego rozwoju serwisu umożliwiającego streaming muzyki online.

 

 

Ponadto co istotne z pewnością firma podeszła do tego zadania strategicznie, również analizując, co da jej przewagę, kiedy wejdzie na rynek amerykański, bardzo ważny z perspektywy dalszego rozwoju. Oczywiście Spotify jeśli chodzi o amerykański rynek czeka ogromne wyzwanie, sprowadzające się do tego, że musi ona “przekonać” dotyczasowych użytkowników iTunes, do korzystania ze Spotify.

 

I być może będzie miała ku temu dodatkowe argumenty, którymi są ceny pakietów muzyki, które można zakupić w nowym produkcie (w przeliczeniu już 0,80 p za pojedynczy utwór), a także co może być nawet mocniejszym argumentem – funkcjonalność umożliwiająca synchronizację muzyki z iPod czy iPhone, dzięki wi-fi. Jak podkreślają przedstawiciele Spotify, iTunes nie posiada takiej możliwości. I to właśnie wdrożenie synchronizacji poprzez wi-fi, zajęło firmie aż tyle czasu.

 

Patrząc na poczynania Spotify mogę śmiało stwierdzić, że oczywiśćie długa droga przez nimi, aby podbić Stany Zjednoczone, tak jak udało się podbić kraje Europy Zachodniej i Skandynawii. Ale widać, że Spotify ma konkretną misję, którą chce wypełnić, w dodatku wszystko to jest spójne i poukładane. Serwis jest coraz widoczniejszy, osiągnął 10 milionów zerejestrowanych użytkowników i 1 milion płacących. Co już daje mu pokaźne sumy na dalsze inwestycje.

 

 

Spotify uruchamia konkurencję iTunes http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/spotify_desktop_mobile-1024x454.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/spotify_desktop_mobile-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Spotify wprowadził wersję desktop i mobile swojego popularnego serwisu do streamingu muzyki online. Chce zawalczyć głównie z Apple iTunes. Spotify szykuje się do walki o użytkownika, który do tej pory korzystał z aplikacji iTunes, dostarczanej przez Apple.   Obok ogromnej pracy programistycznej, którą firmą włożyła w przygotowanie aplikacji desktop i mobile, wraz...