E-commerce w znacznym stopniu zaczął wykorzystywać social media do faktycznego generowania większej sprzedaży.

Według danych pochodzących z kilku badań przeprowadzonych na amerykańskich e-sklepach, właściciele e-shop’ów coraz chętniej reklamują swoje produkty i ofertę, korzystając z social media.

 

Mówiąc o social media, nie sposób nie wspomnieć o serwisach Facebook i Twitter, które są obowiązkowe z pewnością dla amerykańskich handlowców online.  Z kolei rosnąca popularność mobile i możliwości, jakie ze sobą niesie, powoduje, że ten obszar i narzędzia w nim dostępne dla wielu sklepów internetowych stają się coraz atrakcyjniejszymi i kolejnymi kanałami dotarcia do klientów.

 

Amerykański Shop.org przygotował i opublikował raport o popularności social media w e-commerce. Z raportu wynika między innymi, że:

 

  • 77% dorosłych osób używa serwisów społecznościowych
  • aż 55% z powyższej grupy wskazało, że “śledziło” na Facebook’u, mikroblogu Twitter lub blogu sprzedawcy swoją  ulubioną markę

 

 

W jakim celu konsumenci decydują się na “śledzenie” marki w internecie:

  • aby otrzymywać rabaty (aż 58% z badanych wskazało na rabaty)
  • aby zdobywać wiedzę na temat produktu (47%)
  • aby czytać opinie innych konsumentów (34%)
  • aby dzielić się informacjami z innymi konsumentami (30%)
  • 36% badanych odpowiedziało, że przeszli z Facebook’a na stronę sklepu internetowego (głównie dlatego, że mieli linkowanie z Facebook’a)
  • na serwisie Twitter jest to 67%

 

Warto nadmienić, że badanie było przeprowadzone na grupie 1700 amerykańskich konsumentów wspólnie z firmą comScore, z którą shop.org jest powiązane.

 

Intencją większości e-sklepów jest używanie social media do generowania większej sprzedaży, choć wiadomo, że mogą one być także użyte do budowania doświadczenia i świadomości marki. Niemniej jednak pierwszy aspekt wydaje się być bardziej istotny dla posiadaczy e-sklepów.

 

Kilka danych odnośnie używania mobile commerce w przyszłości, z którym branża e-commerce na całym świecie wiąże duże plany:

 

  • 42% użytkowników serwisu Twitter korzysta z jego mobilnej wersji minimum raz w ciągu dnia
  • 34% użytkowników serwisu Facebook korzysta z jego mobilnej wersji minimum raz w ciągu dnia
  • 32% użytkowników ogląda filmy video na serwisie YouTube również min. raz w ciągu dnia

 

 

Powyższe liczby świetnie pokazują transformację, która ma miejsce i dotyczy obszaru mobile – z pewnością dla całego internetu, mobile to jest next big thing. Konsumenci już nie czekają do wieczora aż zobaczą w TV swój ulubiony klip, albo przeczytają na ekranie domowego komputera skrót wiadomości z całego dnia. Robią to na bieżąco dzięki aplikacjom i możliwościom mobile.

 

Tak właśnie rodzi się era mobile commerce, gdzie robienie zakupów przy pomocy telefonu komórkowego, zapisywanie i dodawanie do ulubionych znalezionych produktów, dzielenie się opiniami o produktach, a także rekomendacje i polecanie produktów – staje się codziennością wirtualnego świata, który ma bardzo wymierne odbicie w świecie realnym w postaci zysków ze sprzedaży w e-sklepach.

 

 

 

Social Media coraz ważniejsze w e-commercehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/e-commerce_social_media.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/e-commerce_social_media-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
E-commerce w znacznym stopniu zaczął wykorzystywać social media do faktycznego generowania większej sprzedaży. Według danych pochodzących z kilku badań przeprowadzonych na amerykańskich e-sklepach, właściciele e-shop'ów coraz chętniej reklamują swoje produkty i ofertę, korzystając z social media.   Mówiąc o social media, nie sposób nie wspomnieć o serwisach Facebook i Twitter, które są...