Wraz z początkiem roku napływają informacje o tym, jakie obszary będą się najdynamiczniej rozwijały. Wszyscy stawiają na social i mobile commerce.

Social commerce i mobile commerce to słowa wytrychy dla wszystkich prowadzących handel online z pewnością na całym świecie. I według specjalistów rok 2011 to już ostatni dzwonek, aby zagospodarować ten kanał komunikacji marketingowej z konsumentem.

Już rok 2010 pokazał, że jest na światowym rynku, zwłaszcza na początku w Stanach Zjednoczonych, ale również w Polsce zapał do wdrażania rozwiązań, które będą wykorzystywały moc mediów społecznościowych, typu Facebook oraz mobile i location based services (LBS).

I o ile w poprzednim roku właściciele e-sklepów bardziej przyglądali się i testowali możliwości, a także efektywność tych narzędzi, o tyle obecny rok to bez dwóch zdań czas na inwestycje w social i mobile commerce. Jeśli teraz zainwestujesz możesz być pewny, że jesteś krok przed konkurencją. Jeśli natomiast wstrzymasz tak kluczową inwestycję, istnieje również duże prawdopodobieństwo, że trudno będzie nadrobić dystans, który zacznie Ciebie dzielić od Twojej konkurencji.

Jak mówi Michael Layne, Dyrektor Marketingu Internetowego w firmie Fathead LLC:

Ruch generowany przez osoby korzystające z naszej mobilnej wersji sklepu jest 3 razy większy, niż rok temu. A zatem nadeszła najwyższa pora, aby zacząć wykorzystywać potencjał, który już w tej chwili został zbudowany w mobile commerce i czerpać z niego przychód”.


Z pewnością najpoważniejszym pytaniem jest: w jaki sposób przekonwertować osoby korzystające z mobile commerce w faktycznych klientów, kupujących produktu danego sklepu właśnie poprzez mobile.


W Stanach Zjednoczonych aż 80% właścicieli sklepów internetowych z bardzo zróżnicowanych branż już w roku 2010 deklarowało, że przygotowuje mobilne wersje swoich sklepów. Kiedy zatem tak wysoki procent posiadaczy e-sklepów w Polsce zdecyduje sie pójść ta drogą?


Kiedy mobile commerce stanie się integralną częścią strategii na obecność e-sklepu w social mediach?


Bo z pewnością o ile ostatnie święta i szał zakupowy w Polsce jeszcze nie stały pod znakiem mobile commerce, o tyle właśnie na terenie USA aż 17% użyło swoich smartphone’ów w celach zakupowych, a 56% aby uzyskać więcej informacji o produktach i ofercie danego sklepu, a także opiniach innych klientów -> tak wynika z badań firmy konsultingowej Deloitte.





Social Commerce i mobile commerce w roku 2011http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/mobile_commerce.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/mobile_commerce-150x150.jpgЭва KasiakE-commerce
Wraz z początkiem roku napływają informacje o tym, jakie obszary będą się najdynamiczniej rozwijały. Wszyscy stawiają na social i mobile commerce. Social commerce i mobile commerce to słowa wytrychy dla wszystkich prowadzących handel online z pewnością na całym świecie. I według specjalistów rok 2011 to już ostatni dzwonek, aby zagospodarować...