Google nie przestaje w poszukiwaniach obiecujących start up’ów, obecnie ma na celowniku ciekawą nowojorską firmę SinglePlatform.

Google, który poszukuje możliwości wejścia w rynek social media, nie poprzestaje na rozwoju innych swoich biznesów, w których bez wątpienia ma mocną pozycję i bywa, że jest najlepszy.


Jednym z takich obszarów jest content oraz produkty dla małych i średnich firm, które upatrują w Google jedynego pośrednika w kontaktach ze światem zewnątrznym, obecnymi oraz potencjalnymi  klientami.


Google Places to  najlepszy przykład tego, jak firma wchodzi w obszar do tej pory zarezerwowany dla typowych katalogów yellow pages, które od kilku lat mają również swoją mocną prezentację w internecie.


Jednak Google Places to nie tylko słowo wytrych na początku nazwy produktu, to także bardzo ciekawy model biznesowy, zakładający pozyskiwanie contentu bezpośrednio od firm, aktualizację i akceptację opisów firm i ich danych przez samych właścicieli i wreszcie coraz poważniejsze i większe źródło konwersji dla firm, znajdujących się w Google Places.


Teraz Google poszukuje kolejnego puzla do układanki, którym mógłby podbić serca i portfele właścicieli firm. Takim potencjalnym puzlem mógłby być serwis o nazwie SinglePlatfrom, który agreguje w sobie dane i ofertę firm z różnych branż, tak aby potem wyświetlić je na innych serwisach. SinglePlatform nie wymaga od właścicieli małych i średnich firm, aby Ci znali się na specyfice działania serwisów typu Groupon, Facebook i innych – całość promocji i dystrybucji treści w internecie weźmie na siebie.


Serwis powstał w Październiku 2010 roku, a jego właściciel już odbył kilka rund spotkań w przedstawicielami Google. Nie znane są szczegóły, pewne jest to, że Google w tym przypadku przejął by serwis w połowie mając na uwadze umiejętności zespołu, w połowie zdając sobie sprawę z możliwości jakie serwis może dać w przyszłości.


Teraz jednak zasadniczy krok przed właścicielem czyli wykorzystanie dofinansowania w wysokości 1,2 M $, które otrzymał w Grudniu, tak aby stworzyć duży, prężnie działający biznes na skalę światową. Wtedy Google raczej nie będzie ociągał się z decyzją :)

SinglePlatform na celowniku Google?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/single_platform.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/single_platform-150x150.pngЭва KasiakStart Up
Google nie przestaje w poszukiwaniach obiecujących start up'ów, obecnie ma na celowniku ciekawą nowojorską firmę SinglePlatform. Google, który poszukuje możliwości wejścia w rynek social media, nie poprzestaje na rozwoju innych swoich biznesów, w których bez wątpienia ma mocną pozycję i bywa, że jest najlepszy. Jednym z takich obszarów jest content oraz...