Serwis PriceGrabber przeprowadził i opublikował badania rynku zakupów grupowych online. Wynika z nich, że aż 52% osób twierdzi, iż otrzymuje zbyt dużo e-mail’i z ofertami.

Całkiem można stwierdzić zaskakujące wyniki badań przeprowadzonych przez PriceGrabber. Serwis, który specjalizuje się w tzw. smart shopping, czyli dostarczaniu użytecznej, najkorzystniejszej dla konsumenta informacji handlowej dotyczącej konkretnego produktu, przebadał osoby mieszkające w Stanach Zjednoczonych i korzystające z serwisów tzw. daily deals, stale.

 

Serwisów daily deals nie trzeba już większości osób przedstawiać, choć w Polsce nie dotarły one jeszcze do mniejszych miast (ciekawe czy to kwestia czasu czy nie jest to atrakcyjna grupa dla właścicieli serwisów grupowych). Udało im się jednak odnieść sukces, który mierzy się po pierwsze w ich rozwoju – co najmniej 3 z nich rozwijają się dobrze i nie narzekają na poziomy przychodów, po drugie w popularności wśród mieszkańców naszego kraju. Oczywiście nie tylko, bo gorączka zakupów grupowych, gdzie można otrzymać korzystną, promocyjną ofertę ma już miejsce przez ostatni rok co najmniej w Polsce, to w innych krajach zaczęła się nawet wcześniej. Pewne jest to, że pojawiły się także negatywne opinie, ale to głównie właścicieli takich biznesów, które zdecydowały się na współpracę z np. Groupon. To właśnie wokół tego serwisu, a właściwie jego polityki sprzedaży, zebrało się jakiś czas temu sporo czarnych chmur.

 

Mimo wielkiego wręcz szału na zakupy grupowe online, wyniki badania przeprowadzonego przez PriceGrabber są nieco mniej pozytywne. Ludzie zaczynają dostrzegać tzw. plusy i minusy ofert będących w sieci. A także to, że są one mocno oblegane i czasem nie pozostawiają większego wyboru, gdy już się zakupiło kupon. Do tego dochodzi brak możliwości zaopiniowania miejsca, w którym się było, ze względu właśnie na wykupiony np. na Grouponie kupon do SPA.

 

2088 to całość przebadanych przez PriceGrabber, również oni w większości wypowiedzieli się negatywnie o niektórych aspektach ofert zakupów grupowych, a także o tym, że otrzymują zbyt dużo informacji handlowej na swoje skrzynki e-mail – aż 52% z nich wskazało, że przestali to akceptować.

 

Z jednej strony ludzie chcą otrzymywać najlepsze, konkurencyjne oferty, z drugiej jak powyżej 52% badanych narzeka, że jest ich zbyt dużo. Skoro zapisali się do kilku takich serwisów, otrzymują nawet 2-3 mail’e dziennie – tak wskazało 63% badanych.

 

Także psychologia rządzi odpowiedziami, które padły na pytanie: dlaczego jesteś zainteresowany ofertami zakupów grupowych?

Okazało się, że aż 78% badanych odpowiedziało, że jest zainteresowana, bo lubi oszczędzać pieniądze i natknąć się na korzystny finansowo deal. 19% z kolei odpowiedziało, że korzysta z deals, aby mieć możliwość spróbować czegoś nowego, nowego produktu lub usługi.

 

Zapytano także o aspekt społecznościowy i aż 86% wskazało, że bardzo lubi dzielić się informacją o ciekawej ofercie ze swoją rodziną i przyjaciółmi. To stanowi niesamowitą broń w rękach właścicieli, bo dobre wykorzystanie social media, aby przyciągnąć klientów do zakupów na stronach z ofertami, to już wkrótce być może będzie koniecznością. Strategie są różne, bo i sam produkt – korzystna oferta promocyjna – może równie dobrze sam się promować i nie potrzebować social mediów. Z drugiej strony Groupon i inne serwisy polskie, konkurencyjne, są obecne w social mediach od początku swojego istnienia w polskiej sieci.

 

 

 

Rynek zakupów grupowych - PriceGrabber raporthttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/pricegrabber.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/pricegrabber-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Serwis PriceGrabber przeprowadził i opublikował badania rynku zakupów grupowych online. Wynika z nich, że aż 52% osób twierdzi, iż otrzymuje zbyt dużo e-mail'i z ofertami. Całkiem można stwierdzić zaskakujące wyniki badań przeprowadzonych przez PriceGrabber. Serwis, który specjalizuje się w tzw. smart shopping, czyli dostarczaniu użytecznej, najkorzystniejszej dla konsumenta informacji handlowej dotyczącej konkretnego...