Podczas niedawnej IAB Advertising Conference przedstawiciele Google zaprezentowali wizję świata reklamy online za 5 lat.

  • Jak reklama internetowa zmieni się w perspektywie 5 lat?
  • Jakie formaty reklamowe pozostaną, które mogą zaniknąć, a jakie nowe ewentualnie w wyniku przemian mogą się pojawić?
  • Jakie obecne trendy w online będą miały przełożenie na zasady wyświetlania reklam oraz ich konstrukcje?


Na te i inne pytania odpowiadali przedstawiciele firmy Google podczas konferencji organizowanej przez IAB. Google wszystko na to wskazuje, zamierza zbudować kolejny duży rynek reklamy online, nieco równolegle do obecnego rynku reklamy tekstowej czy typu display. Jako że firma od wielu zdominowała rynek wyszukiwawczy, ale także reklamowy – z pewnością ma kilka ciekawych spostrzeżeń oraz własnych założeń do przekazania.


Barry Salzman, który pracuje w  Google jako  Managing Director for Media mówi, że:

“W przeszłości reklamy display były mocno statyczne, nie zachęcały do większej akcji, dlatego też biorąc pod uwagę obecną popularność social media, przewiduję, że w ciągu 5 lat, reklamy będą również “social”.


Na czym ta “socialowość” reklam miałaby polegać? Otóż użytkownicy będą mogli zamieszczać komentarze do reklam, będą także mogli przesyłać te reklamy dalej, do swoich przyjaciół będących w którymś z serwisów społecznościowych, wreszcie będą mogli zasubskrybować się do danej reklamy, po to aby otrzymać informacje, jeśli tylko zbliżona reklama pojawi się online.


Jak może ewoluować video wg Google?

Według przedstawiciela Google, w ciągu 5 lat, aż 50% reklam będzie emitowane jako video lub będzie wykorzystywało video dodatkowo do kreacji reklamy.

Google już zaprezentowało nowe rozmiary i modele reklamy Video, które zostały nazwane “TrueView”.

Również pod koniec tego roku Google uruchomi nowe YouTube wraz z nowymi opcjami w oglądaniu reklam. Będą one polegały na tym, że użytkownik może zdecydować o nieoglądaniu reklamy emitowanej przed właściciwym filmem video. Lub dodatkowo będzie miał do wyboru inne reklamy, które może obejrzeć.


A Wy jak myślicie:

  • czy video faktycznie zdobędzie taką popularność? Czy też może ten produkt miał już swoje 5 minut w internecie?
  • jak mogą zmienić się inne formy reklamy? Które według Was moga zaniknąć całkowicie?

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/google_search.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/08/google_search-150x150.pngЭва KasiakWiadomościgoogle,internet,reklama,video
Podczas niedawnej IAB Advertising Conference przedstawiciele Google zaprezentowali wizję świata reklamy online za 5 lat. Jak reklama internetowa zmieni się w perspektywie 5 lat? Jakie formaty reklamowe pozostaną, które mogą zaniknąć, a jakie nowe ewentualnie w wyniku przemian mogą się pojawić? Jakie obecne trendy w online będą miały przełożenie na zasady...