Według prognoz firmy Emarketer, na przestrzeni roku 2010/2011 dojdzie niemal do podwojenia wydatków marketerów na reklamę w mobile.  Mowa tu już o sumie $1.28 milliona dolarów w 2009 roku i już $2.34 milionów w 2011 roku.

Dlatego też istnieje coraz większa potrzeba zarówno zrozumienia, w jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać ten kanał dotarcia do odbiorców/klientów oraz w jakich modelach rozliczeniowych reklamy na mobile mogą być de facto udostępniane marketerom.

 

 

 

Reklama w mobile bardzo często działa w modelu PPC czyli Pay Per Click, tym samym, który wykorzystywany jest w standardowych kampaniach on line.  Niemniej jednak są również pewne różnice pomiędzy rozliczaniem reklam w internecie, a w telefonie komórkowym. Jedną z nich jest tzw. mobile searches czyli to ile razy użytkownik telefonu komórkowego wykorzystywał czy słowo, czy firmę, czy lokalizację. Wszystko zależy od intencji użytkownika. A w przypadku mobile’a intencje te są łatwe do przewidzenia.

 

Użytkownicy telefonów komórkowych oczekują bardzo szybko przedstawionej informacji, nie oczekują zaawansowanych aplikacji, tylko raczej prostszych w nawigacji na telefonie, a przede wszystkim precyzyjnych danych – jeśli jestem w trasie i chcę znaleźć hotel, korzystanie z wyszukiwania w telefonie komórkowym jest zbawieniem.

 

Inną różnicą jest także sposób zadawania pytań do wyszukiwarki.

 

O ile w internecie zapytania użytkowników bywają coraz dłuższe, o tyle wyszukiwanie w telefonie komórkowym bardzo często sprowadza się do krótkich fraz, pojedynczych zapytań lub skrótów.

 

Wreszcie sprawa tak oczywista, że być może nie wypada o niej pisać. Z drugiej strony  nie sposób nie wspomnieć.  Jest nią samo ulokowanie reklam klientów na przecież o wiele mniejszych wyświetlaczach telefonów komórkowych. Klient otrzyma większą ilość wejść jeśli jego reklama będzie zarówno dobrze wyeksponowana, jak również wpleciona kontekstowo.

Rośnie popularność reklamy na mobile http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/iad_mobile_reklama.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/iad_mobile_reklama-150x150.jpgЭва KasiakMobileMobile
  Według prognoz firmy Emarketer, na przestrzeni roku 2010/2011 dojdzie niemal do podwojenia wydatków marketerów na reklamę w mobile.  Mowa tu już o sumie $1.28 milliona dolarów w 2009 roku i już $2.34 milionów w 2011 roku. Dlatego też istnieje coraz większa potrzeba zarówno zrozumienia, w jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać...