Android potraktował rok 2010 jako rozgrzewkę i wstęp do jeszcze lepszego roku 2011. Google zmierza w kierunku całkowitej dominacji, iPad gadżetem roku.

Obecny czas to niewątpliwie czas podsumowań, zestawień i analiz, które mają nakreślić te dobre i te złe albo słabsze wydarzenia mijającego roku. I choć to raczej powinna być cecha każdego człowieka, to właśnie świat nowych technologii i mobile, uwielbia podsumowania. Bez wątpienia dzięki nim, firmy będą wiedziały jak zmodyfikować strategię na rok najbliższy, co się udało, a co było kompletną klapą.


I tak z pewnością iPad od Apple całkowicie zdominował świat gadżetów w roku 2010. Steve Jobs dokonał można rzec “cudu”, bo przecież nikt już po tylu latach od pierwszej próby Microsoft, nie dawał zbyt wielkich szans segmentowi tzw. tablet’ów. Otóż okazało się, że można i z jak ogromnym sukcesem. I choć w dalszym ciągu jest wielu ludzi mocno zastanawiających się nad zasadnością posiadania iPad’a, nie można przejśc obojętnie obok danych sprzedażowych, które wskazują na prawdziwy hit 2010r.


Jeśli mowa o Apple pewnie usługa Ping, zintegrowana z iTunes w wersji 10 i ogłoszona we wrześniu, może być zaliczona na wpadek Apple. A z pewnością do tych mniej udanych wdrożeń. Być może po prostu Jobs musi pogodzić się z tym, że obszar social media jest zarezerwowany dla innych graczy, którzy wyrośli z tego rynku. Apple nie ma takiej specjalizacji, nie ma fachowców od mediów społecznościowych i Ping, był przykładem na to, że próba wdrażania czegoś na siłę, bo tak wypada i “bo ma to konkurencja” niekoniecznie jest najlepszą strategią.


Nie sposób pominąć tytułowy Android, czyli spokojnie rzec można najpopularniejszy system operacyjny na telefony komórkowe, a bardziej precyzyjnie smartphone’y.


Android poszybował z prędkością światła, z niecałych 3% market share do ponad 27% w niecały rok. Gdy Google ponad 5 lat temu zakupił ten system, być może sam niespodziewał się tak ogromnego sukcesu, w tak krótkim czasie. I wszystko wskazuje na to, iż rok 2011 to będzie rok Android. Jeszcze więcej telefonów, coraz większa społeczność tworząca się wokół tego rozwiązania, coraz lepszy i konkurencyjny Android MarketPlace. Google z tym produktem ma raczej zapewnione miejsce w pierwszej trójce, jeśli nie na pierwszej pozycji w obszarze mobile. Zdaje się także, że nie ma innego produktu obecnie, który jest w stanie tak dynamicznie i agresywnie podbić rynek systemów operacyjnych dla mobile.


A jeśli mowa o Google, mijający rok to przede wszystkim głośne sprawy o prawa właśności, ochronę tychże praw, głównie przy jak się okazało mocno konktrowersyjnym produkcie Google StreetViews – który m.in. we Francji otarł się o urzędników, co nie pozostało bez znaczenia w innych krajach Europy oraz Stanów – tam również urzędnicy mieli wiele do powiedzenia w kwestii tego, jak Google przestrzega (a właściwie nieprzestrzega) praw obywateli. Google bardzo intensywnie pracował także nad wdrożeniem tzw. Google Instant Search, która to zmiana w tzw. branży wywołała wiele komentarzy i w niektórych kwestiach mocno zaniepokoiła m.in. segment reklamy typu SEM, dla której wprowadzane zmiany okazały się dosyć poważne.


Ale Google zdaje się dążyć do jeszcze większej dominacji, a po tylu latach budowania innych – niestrategicznych produktów – zaczyna je uruchamiać, bo uzyskał poważny efekt skali, która dla biznesu Google, oznacza wielomiliardowe zyski. Już teraz zarówno w Stanach, jak i Wielkiej Brytanii, wiele firm albo bacznie obserwuje, albo rozpoczęło wnoszenie pozwów przeciwko Google. Powód? Otóż właśnie powyższy, czyli wyświetlanie contentu, który jest własnością Google wyżej, od pozostałych nie-Google’owych firm i ich wyników. Krótko mówiąc Google postanowił bardzo mocno promować swoje mniej znane produkty typu Google Health czy Google HotPot, bo w roku 2011 zamierza zacząć odcinać kupony i poważnie zarabiać na kolejnych produktach.

Rok 2010 subiektywne oko na świat: Android, iPad, Googlehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/12/podsumowanie_rok_2010.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/12/podsumowanie_rok_2010-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Android potraktował rok 2010 jako rozgrzewkę i wstęp do jeszcze lepszego roku 2011. Google zmierza w kierunku całkowitej dominacji, iPad gadżetem roku. Obecny czas to niewątpliwie czas podsumowań, zestawień i analiz, które mają nakreślić te dobre i te złe albo słabsze wydarzenia mijającego roku. I choć to raczej powinna być...