Reklama mobile to z pewnością “next big thing” i już teraz, jak prognozuje Gartner, przychody z jej sprzedaży będą rekordowe.

Firma Gartner, która specjalizuje się w badaniu i analityce nowych technologii opublikowała kolejny raport. Nie powiem, aby był odkrywczy lub mega ciekawy, z pewnością jednak warto ponownie przywołać trochę liczb jeśli chodzi o reklamę na mobile.

 

Reklama mobile, reklama na mobile, jak wiele osób, tak wiele nazw. Na pewno telefony komórkowe czy tzw. smartphone’y czyli telefony komórkowe nowej generacji, umożliwiają coraz większy i szybszy rozwój całego eco systemu związanego z reklamą w obszarze mobilnym. Małe okienka reklamujące hotele, najnowsze oprogramowanie czy ciekawe aplikacje, coraz częściej pojawiają się na ekranach naszych telefonów. I z pewnością będzie ich jeszcze więcej, jak prognozuje Gartner.

 

Otóż według opublikowanego raportu, w obecnym roku, przychody z reklamy mobile na całym świecie wyniosą 3,3 miliardy $, podczas gdy dla porównania w roku ubiegłym 2010 było to 1,6 miliarda $. Liczby mówią same za siebie, już przychody generowanie dzięki reklamom na telefonach komórkowych rosną 100% rok do roku, a jak twierdzi Gartner, segment ten będzie kolejnym rekordowym, po internecie.

 

Jak dalej twierdzą autorzy raportu, reklama na mobile do roku 2015 ma być warta bagatela 20 miliardów $ , a zatem przez 4 najbliższe lata jej wartość ma się zwiększyć pięciokrotnie. Co jest możliwe biorąc pod uwagę tempo i 100% zwiększenia rok do roku. W kontekście popularności i zysków na reklamie mobilnej nie bez znaczenia jest to, co będzie się działo z całą rynkiem. Większość graczy, którzy już teraz mają swoją obecność w mobile, będzie wzmacniała przede wszystkim tzw. mobile search, a także mobile video i aplikacje. To wokół tych trzech obszarów mobile ma być generowanych najwięcej przychodów.

 

Same firmy zaczną coraz więcej wydawać na reklamę w mobile, w tym roku było to średnio 0,4% , podczas gdy w przyszłych trzech latach wydatki te na jednego klienta mają wynosić już 4% w całego budżetu marketingowego.

 

 

Rekordowe przychody ze sprzedaży reklamy mobilehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/mobile_youtube.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/11/mobile_youtube-150x150.pngЭва KasiakMobile
Reklama mobile to z pewnością 'next big thing' i już teraz, jak prognozuje Gartner, przychody z jej sprzedaży będą rekordowe. Firma Gartner, która specjalizuje się w badaniu i analityce nowych technologii opublikowała kolejny raport. Nie powiem, aby był odkrywczy lub mega ciekawy, z pewnością jednak warto ponownie przywołać trochę liczb...