Jak nieoficjalnie twierdzą analitycy Google może spodziewać się w tym roku rekordowych przychodów ze sprzedaży reklam w mobilnej sieci AdMob.

Bardzo ciekawe dane zostały opublikowane w raporcie dotyczącym sprzedaży reklam w kanale mobile. Analizę wykonał Gene Munster, który zapowiada, że Google w roku 2012 osiągnie aż 4 miliardy $ zysków ze sprzedaży reklam w swojej sieci AdMob.

 

Wraz z tym, jak szybko przyswajamy używanie tzw. smartphone’ów, tak szybko również rośnie kolejny świat mobile, z grami mobile, serwisami społecznościowymi na telefony komórkowe, aplikacjami i wreszcie reklamami na telefonach komórkowych. Już kilka lat temu, gdy największe firmy obszaru nowych technologii zauważyły zbliżający się boom na smartphone’y, zaczęli przygotowywać się na zagospodarowanie tych obszarów. Mowa tu głównie o firmach, które miały także kompetencje do wytworzenia smartphone’ów.

 

Jak wszyscy wiemy rynek poszedł w kierunku różnych modeli biznesowych, poczynając od zamkniętego systemu, który wprowadziła firma Apple wraz ze swoim pierwszym iPhone’m. Posiadał on bowiem system operacyjny iOS zbudowany i dostarczony przez Apple wyłącznie dla tego smartphone’u. Z kolei Google kilka lat temu zbudował kompetencje i strategię, która zakładała stworzenie otwartego systemu operacyjnego, który będzie mógł być integrowany z telefonami różnych producentów. Nie wspominając o tym, że Google przejął twórcę OS Android – który od tamtej pory zarządza jednym z bardzo przyszłościowych rozwiązań na świecie.

 

Mogłabym wymienić jeszcze kilka innych strategii, które wdrożyła Nokia czy chociażby RiM. Jednak chcę skoncentrować się na powyższych zdarzeniach, które oczywiście w konsekwencji teraz prowadzą do tego, że to Google staje się numerem 1 w kwestii generowania przychodów z kanalu mobilnego, w którym udało mu się mocno rozpanoszyć przez ostatnie 2 lata.

 

Dzięki temu, że Google zaczął dogadywać się w producentami telefonów, takich jak Samsung czy HTC, jego system operacyjny znalazł się na miliardach urządzeń na całym świecie. Wraz z systemem zintegrowany jest inny do wyświetlania reklam na smartphone’ach. To właściwie odpowiednik foratu AdSense zaszyty w sieci nazwanej przez Google AdMob – bardzo trafnie zresztą i chwytliwie.

 

Planowane przychody ze sprzedaży reklam w AdMob na rok 2012 mogą wynieść nawet 4 miliardy $, dla porównania w roku 2010 był to 1 miliard $, w roku 2011 już 2,5 miliarda $. Wzrost o 150% rok do roku jest imponujący i w tym roku będzie z dużym prawdopodobieństwem podobnie, ze względu na to, iż używalność a właściwie ilość posiadaczy smartphone’ów, które umożliwiają wyświetlanie reklam, wzrasta.

 

Kolejnym argumentem jest to, że konsumpcja obszaru mobile wynosi obecnie 10%, a konkretniej 10% spośród różnych kanałów przekazu i mediów, zyskał sobie już obszar mobile. W roku 2008 było to 5,4%. A zatem tu również widać bardzo mocny wzrost, który być może odbędzie się kosztem mediów tradycyjnych, typu gazety. Budżety reklamowe zaczną coraz cześciej odpływać w stronę mobile, bo po pierwsze ma on bardzo duże pokrycie, po drugie koszty reklamy mobile mogą okazać się mniejsze, po trzecie to rosnący i dynamiczny trend.

 

Google tymczasem dzięki strategii sprzed kilku lat, dziś powoli zaczyna na tym zarabiać krocie. AdMob już staje się główną platformą do emisji reklam mobile dla marketerów. Co więcej dzięki konsekwencji już teraz wiemy, że Google ma szanse stać się miejscem numer 1 jeśli chodzi o reklamę mobile i jej efektywność. Strategia Apple w tym przypadku nie do końca się opłaciła, choć przed wydaniem finalnego wniosku warto byłoby się przegrzebać przez dane, pokazujące jakie przychody Apple ma z tytułu sprzedaży reklam w sieci iAd. Jednak obok pieniędzy istotna jest kwestia marki, jej rozpoznawalności i atrakcyjności dla konsumentów – w tym przypadku moim zdaniem wygrywa Google.

Rekordowe przychody Google z sieci AdMob na rok 2012http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/google_admob.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/google_admob-150x150.pngЭва KasiakMobile
Jak nieoficjalnie twierdzą analitycy Google może spodziewać się w tym roku rekordowych przychodów ze sprzedaży reklam w mobilnej sieci AdMob. Bardzo ciekawe dane zostały opublikowane w raporcie dotyczącym sprzedaży reklam w kanale mobile. Analizę wykonał Gene Munster, który zapowiada, że Google w roku 2012 osiągnie aż 4 miliardy $ zysków...