Firma ABI Research opublikowała wyniki badań, które przeprowadziła na reprezentatywnej grupie 1003 osób. Głównym przedmiotem badań były reklamy i inne formy promocji sprzedaży  i reklamy na mobile.

Jeśli chodzi o formy reklamy typu banner to 27% badanych odpowiedziało, że kliknęłoby w taki banner widoczny na ekranie komórki. Porównując to do roku np. 2008  kiedy to 21% respondentów odpowiedziało pozytywnie – wzrost wynosi 6%.

 

Istotne zjawisko do odnotowania to takie, że zwiększyła się ilość i częstotliwość korzystania z internetu w komórkach. Aż 28% użytkowników korzysta z internetu raz dziennie, podczas gdy w roku 2008 było to 16% – tu zatem różnica jest duża, a trend wzrostowy.

 

Z badań wynika również, że w dalszym ciągu największą bolączką użytkowników internetu mobilnego jest bezpieczeństwo przekazywanych danych. Chodzi tu zwłaszcza o dane osobowe, które na przykład należy podawać podczas zakupów. Jeśli osoba korzystająca z aplikacji sklepu internetowego na swojej komórce będzie chciała dokonać od razu zakupów, pewie zastanowi się dwa razy, zanim poda swoje dane właśnie poprzez komórkę.

 

Ciekawą formą promocji, która myślę, że znajdzie uznanie i zastosowanie zarówno wśród marketerów, jak i użytkowników to kupony wyświetlane na komórkach. Jest ona coraz częściej wykorzystywana, ale wszystko wskazuje na to, iż to jeszcze kwestia dłuższego czasu, aby przekonała do siebie.  Co ważne wzrasta liczba osób, które skorzystałyby z takiej formy promocji.

 

To całkiem duże wzrosty i można sądzić, iż do około roku 2012 reklama na mobile będzie kolejnym stałym kanałem dotarcia do klientów.

 

Z coraz lepszymi urządzeniami, tańszym dostępem do internetu mobilnego ta perspektywa wydaje się realna!

Reklama na mobile - ciekawe wynikihttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/mobile_ads_survey.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/mobile_ads_survey-150x150.jpgЭва KasiakMobileMobile
Firma ABI Research opublikowała wyniki badań, które przeprowadziła na reprezentatywnej grupie 1003 osób. Głównym przedmiotem badań były reklamy i inne formy promocji sprzedaży  i reklamy na mobile. Jeśli chodzi o formy reklamy typu banner to 27% badanych odpowiedziało, że kliknęłoby w taki banner widoczny na ekranie komórki. Porównując to do...