Sprawdź raport The NextWeb o rynku Digital, Mobile i Social Media w Indiach!

Wiadomo z opowieści, że pracownicy w Indiach są najtańsi, najszybsi i skuteczni. Prawdopodobnie są także konkurencyjni jeśli chodzi o jakość tworzonych rozwiązań. W historii internetu było już z pewnością wiele indyjskich firm wykupionych przez te zachodnie. Ale z pewnością ogromna liczba firm chce i zamierza pozostać rodzimymi spółkami, najczęściej developerskimi.

 

The NextWeb opublikował bardzo ciekawy raport o rynku Tech w Indiach, z którego warto korzystać zanim podejmie się decyzję o współpracy z indyjską firmą developerską. Raport co ważne zawiera wiele danych liczbowych, z różnych sektorów nowych technologii, którymi warto się kierować planując swoją ekspansję na tamtejszym rynku. Raport jest dostępny w formie slide’ów pod tym linkiem, poniżej zamieszczam najważniejsze podsumowania zabrane z raportu:

 

  • w Indiach mieszka obecnie 1,200,000,000 ludzi
  • rynek mobile (tzw. penetracja rynku) w Indiach jest bardziej rozwinięty, niż np. penetracja rynku TV – ponad 50% ludności posiada telefony komórkowe
  • w Indiach jest 791 000 000 osób, które są tzw. mobile subscribers czyli korzystają z taryfy komórkowej oferowanej przez operatora to 67% całej populacji
  • każdego miesiąca kolejne 20 000 000 osób staje się mobile subscribers
  • 50% społeczeństwa indyjskiego to osoby poniżej 25 roku życia
  • ilość reklam wyświetlonych na telefonach komórkowych przekroczyła już 10 miliardów, co daje 3800 wyświetleń reklamy mobilnej na sekundę
  • 100 000 000 osób jest użytkownikami internetu w Indiach, co stanowi “zaledwie” 8% całej populacji
  • liczba użytkowników internetu rosła przez ostatnie miesiące średnio o 25%
  • aż 60% osób spośród wszystkich użytkowników internetu korzysta z niego poprzez kawiarenki internetowe
  • aż 31% spośród całej populacji nie jest świadome i nie wie czym jest internet
  • szacowana wartość rynku e-commerce w Indiach w obecnym roku wyniesie 10 miliardów $, od zeszłego roku wartość tego rynku wzrosła aż o 60%
  • ilość użytkowników serwisu Facebook pochodzących z Indii, przez ostatnie 6 miesiący wzrosła  o 60%
  • Indyjscy użytkownicy Facebooka najczęściej korzystają na tym serwisie z gier
  • 40 000 000 osób korzysta z internetu poprzez swój telefon komórkowy
  • Nokia posiada w Indiach 59% udziałów w rynku
  • Google posiada w Indiach 97% udziałów w rynku
  • najczęściej wyszukiwanym hasłem w Google jest….Nokia
  • najczęściej wyszukiwanym hasłem z typu “poradnikowych” jest -> how to kiss :)

 

 

Aby zobaczyć wszystkie 59 slajdów sprawdź poniżej

Raport The NextWeb o Digital, Mobile i Social Media w Indiachhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/digital_mobile_social_media_indie.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/digital_mobile_social_media_indie-150x150.pngЭва KasiakMobile
Sprawdź raport The NextWeb o rynku Digital, Mobile i Social Media w Indiach! Wiadomo z opowieści, że pracownicy w Indiach są najtańsi, najszybsi i skuteczni. Prawdopodobnie są także konkurencyjni jeśli chodzi o jakość tworzonych rozwiązań. W historii internetu było już z pewnością wiele indyjskich firm wykupionych przez te zachodnie. Ale...