Firma Divante przeprowadziła badania zachowań zakupowych polskich internatów.

Raport ROPO został przeprowadzony na grupie 1000 respondentów, do której firma Divante zgłosiła się z zamiarem przeprowadzenia badania. Głównym celem ROPO jest przedstawienie zachowań zakupowych polskich internautów.

 

Grupa Divante, pod wodzą Tomka Karwatki po raz kolejny bada rynek e-commerce, warto wspomnieć, że e-commerce od początku przygody z internetem był obszarem zainteresowania Tomka Karwatki i tak też zostało w spółce Grupa Divante. Firma zajmuje się  także technologią, wdrożeniami oraz jest zaangażowana w wiele inicjatyw mających na celu edukację polskiego rynku e-commerce.

 

Wracając do samego raportu, najważniejszy cel, który jest wyraźnie określony na samym początku raportu to ustalenie, w których  branżach internet jest decydującym źródłem informacji o produktach. Efekt ROPO – czyli research online, purchase offline, ma często miejsce w polskiej sieci. Użytkownicy coraz częściej poszukują produktów w internecie, sprawdzają ich najniższą cenę dzięki porównywarkom internetowym, a następnie finalnego zakupu dokonują już w offline, czyli tzw. realnym sklepie.

 

Divante zbadało zachowania zakupowe związane z 25 obszarami zakupowymi, począwszy od często kupowanych książek, poprzez muzykę, sprzęt elektroniczny, po produkty finansowe i samochody. Divante na potrzeby dania proces zakupowy podzieliło na dwa wymiary:

 

  • wymiar pierwszy wyznaczany jest przez miejsce zakupu  – online lub offline
  • wymiar drugi dotyczy głównego źródła informacji – czy informacje na temat produktu były wyszukiwane wyłącznie online czy także offline

 

Raport przedstawia procesy zakupowe online/offline między innymi dla:

 

  • lekarstwa lub artykuły medyczne
  • odzież i obuwie
  • kosmetyki lub środki pielęgnacji
  • ubezpieczenia OC/AC
  • Książki
  • zabawki

 

 

Wnioski z badania pokazują, że:

  • większość liderów branżowych ma już swój odpowiednik sklepu internetowego
  • prym wiodą głównie te sklepy, które są częścią dużych sieci, liderów danej branży
  • firmy mocne w offline są także dobrymi i silnymi kandydatami do posiadania sklepów online
  • wpływ internetu na decyzje zakupowe, różni się od rodzaju poszukiwanego produktu

 

 

 

Całość raportu możesz pobrać tutaj.

 

 

Raport ROPO od Divantehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/divante_raport_ropo-1024x467.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/divante_raport_ropo-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
Firma Divante przeprowadziła badania zachowań zakupowych polskich internatów. Raport ROPO został przeprowadzony na grupie 1000 respondentów, do której firma Divante zgłosiła się z zamiarem przeprowadzenia badania. Głównym celem ROPO jest przedstawienie zachowań zakupowych polskich internautów.   Grupa Divante, pod wodzą Tomka Karwatki po raz kolejny bada rynek e-commerce, warto wspomnieć, że e-commerce...