Pojawiła się kolejna już edycja raportu, pod szyldem agencji praktycy.com. Rynek w dalszym ciągu rośnie, choć kryzys wymógł zmianę optyki i strategii zarządzania e-sklepami.

Wiele z takich raportów pojawia się na rynku, znany jest bardzo dobrze również raport Internet Standard – również o rynku e-commerce.

Jak zatem wyglądał rok 2009 i obecny 2010 według posiadaczy e-sklepów, którzy wzięli udział w badaniu?


Kryzys ekonomiczny, który jednak bądź co bądź obszedł się relatywnie delikatnie z polskim rynkiem (jeszcze) wymusił tak czy inaczej zmianę strategii i zachowań właścieli sklepów internetowych.


Większość z firm została zmuszona do zmiany strategii długofalowej, choć te mniejsze e-sklepy opracowywały nowe, zmodyfikowane założenia do strategii krótkofalowej.


Gdy mowa o kryzysie oczywistym jest poszukiwanie „cięć“ gdzie tylko to możliwe i o ile sklepy internetowe w dalszym ciągu potrzebują określonej ilości pracowników, aby być w stanie obsługiwać zamówienia, o tyle inne działania generujące koszty stałe mogły być zweryfikowane.


Zatem analizowano koszty związane z prowadzeniem kampanii, modyfikowano również ich założenia, tak aby można było mówić o ich większej efektywności, mierzalnie przeliczanej na wzrost ilości zamówień.

Pod lupę zostały wzięte działania typu:

  • Marketing afiliacyjny
  • Kampanie SEM z naciskiem na efekt (performance marketing)
  • Działania typu e-PR
  • Działania marketingu szeptanego (WoM)

I choć te działania są kluczowe dla powodzenia i zwiększania ilości zamówień w sklepach internetowych, to właśnie na nich właściciele zdecydowali się zmniejszyć budżety. Czy słusznie oczywiście czas pokaże.


Nie ma jednak wątpliwości, że choć rok trudny, większość badanych sklepów internetowych twierdzi i upatruje w roku 2010 dalszego wzrostu ilości zamówień i co za tym idzie przychodu.

Pełen raport praktycy.com możesz pobrać pod tym linkiem.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/raport_e_commerce.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/raport_e_commerce-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
Pojawiła się kolejna już edycja raportu, pod szyldem agencji praktycy.com. Rynek w dalszym ciągu rośnie, choć kryzys wymógł zmianę optyki i strategii zarządzania e-sklepami. Wiele z takich raportów pojawia się na rynku, znany jest bardzo dobrze również raport Internet Standard – również o rynku e-commerce. Jak zatem wyglądał rok 2009 i obecny...