Według Adobe Systems użytkownicy tabletów spędzają więcej czasu na stronach typu e-commerce i to właśnie oni są tymi coraz częściej dokonującymi zakupów.

Firma Adobe przebadała ponad 16,2 miliardy wizyt na 150 stronach sklepów internetowych, z których wyłonił się ciekawy wniosek. Konkluzja z tego badania powinna doprowadzić w szybkim czasie do tego, że właściciele e-sklepów zmienią swoją strategię i zaczną coraz częściej adresować ją do posiadaczy tabletów, bo to jak się okazuje w nich drzemie siła. Mają to zrobić szybko, bo potencjał ogromny i szkoda po prostu trafić czasu na niekorzystanie z tego kanału sprzedaży.

Dzięki możliwościom tabletów, ich większym ekranom, przeglądanie zasobów sklepów internetowych i zdjęć produktów, staje się wielką przyjemnością. Sama czasem nie mogę oderwać się od mojego iPad’a, który za każdym razem, gdy surfuję po  sieci przynosi mi ogromną frajdę. Wracając do rynku e-commerce i posiadaczy tabletów, okazało się, że byli oni aż trzykrotnie bardziej skłonni, aby dokonać zakupu znalezionego produktu, niż posiadacze telefonów komórkowych.

Co więcej wydali oni również o blisko 20$ średnio więcej na każdym dokonanym zakupie. Co już przy ogólnej średniej wydatków w przypadku zakupów poprzez smartphone, które wynoszą 80$, w przypadku zakupów poprzez komputer 102$, a w przypadku tabletów 123$, nie może zostać zignorowane.

Bardzo ciekawe są również dane, które zostały zrobione po zeszłorocznych Black Friday, Cyber Monday i Świętach Bożego Narodzenia w Stanach Zjednoczonych – świetnie pokazują, jakie wtedy były zachowania użytkowników poszczególnych kanałów dostępu, tj. tabletów, smartphone’ów i komputerów PC.

Jak widać na powyższym obrazku, średnia wartość zakupów różnicowała się zarówno od tego, z jaką promocją mieliśmy do czynienia oraz od tego, na jakim urządzeniu operował badany respondent. Wyraźnie widać, że posiadacze tabletów reagowali o wiele większą aktywnością, niż posiadacze smartphone’ów czy komputerów PC, w każdym z trzech wielkich okresów promocyjnych.

Więcej informacji i cały raport możesz pobrać tutaj.

Raport o m-commerce od Adobe Systemshttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/adobe_systems_raport.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/adobe_systems_raport-150x150.pngЭва KasiakE-commerceE-commerce,Mobile
Według Adobe Systems użytkownicy tabletów spędzają więcej czasu na stronach typu e-commerce i to właśnie oni są tymi coraz częściej dokonującymi zakupów. Firma Adobe przebadała ponad 16,2 miliardy wizyt na 150 stronach sklepów internetowych, z których wyłonił się ciekawy wniosek. Konkluzja z tego badania powinna doprowadzić w szybkim czasie do...