Firma Nielsen opublikowała raport, w którym analizuje jak osoby posiadające tablet Apple iPad korzystają z aplikacji na to urządzenie.


Aż 63% posiadaczy iPad ściągnęło na swoje urządzenie aplikacje płatne, tzw. Premium.

Najczęściej pobieranymi aplikacjami są:

  • Gry – 62%
  • Książki  – 54%
  • Muzyka – 50%
  • Zakupy – 45%
  • Wiadomości – 45%

Zaledwie 5% posiadaczy iPad, pobiera aplikacje darmowe, a 32% nie pobrało żadnej aplikacji dotychczas. A zatem w świetle tych danych potencjał wzrostu i rozwoju takich aplikacji jest jeszcze bardzo duży. Dla developreów obok rynków Market Apps dla iPhone czy Android – iPad zdaje się być kolejnym dostarczającym coraz to bardziej pokaźnego zysku.


Raport Nielsen  pokazuje jeszcze kilka interesujących danych:

  • 65% użytkowników iPad to mężczyźni
  • 63% to osoby poniżej 35 roku życia
  • Średni przychód 25% posiadaczy iPad, wynosi około 100 000 $
  • Treści Video są jednymi z najpopularniejszych wśród osób korzystających z iPad
  • Regularność korzystania zarówno w treści Video, jak i na przykład książek – wynosi około 33%, oznacza to, że aż tylu właścicieli tabletu od Apple regularnie korzysta z określonych treści
  • Aż 49% badanych wypowiedziało się pozytywnie o reklamach na iPad, twierdząc, że jeśli zawierają one ciekawą kreację czy np. Content Video – chętnie będą oglądali taki reklamy, większość z nich jednak będzie interesowała interaktywność takich reklam


Wygląda na to, że iPad zmienia sposób odbioru treści, dając użytkownikom o wiele ciekawsze wrażenia i doznania wynikające z jego możliwości. Dzięki dostosowaniu reklam do iPad, a także wykorzystaniu przez developerów funkcjonalności urządzenia, iPad wyrasta na poważnego rywala przede wszystkim dla innych tabletów, którym być może trudniej będzie „wejść“ na rynek, ale być może także zmienia sposób korzystania ze smartphone’ów. Czas pokaże także czy iPad nie powoduje kanibalizacji iPhone, choć przypuszczam, że Jobs w całej swojej strategii, nie dopuściłby do tego.

Jakie jest Wasze zdanie? W Polsce iPad’y są w dalszym ciągu w dosyć wygórowanej cenie. Jednak nie brakuje ludzi, którzy już je mają. Jeśli jesteście w ich gronie, podzielcie się własnymi doświadczeniami z tego czy i jak wykorzystujecie aplikacje na tym tablecie.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/04/ipad.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/04/ipad-150x150.pngЭва KasiakMobile
Firma Nielsen opublikowała raport, w którym analizuje jak osoby posiadające tablet Apple iPad korzystają z aplikacji na to urządzenie. Aż 63% posiadaczy iPad ściągnęło na swoje urządzenie aplikacje płatne, tzw. Premium. Najczęściej pobieranymi aplikacjami są: Gry – 62% Książki  - 54% Muzyka – 50% Zakupy – 45% Wiadomości – 45% Zaledwie 5% posiadaczy iPad,...