Firma badawcza Nielsen opublikowała najnowszy raport Apps Playbook dotyczący  używalności aplikacji na telefonach komórkowych.


Nielsen z wielką skrupulatnością bada i analizuje rynek online i mobile. Nie ukrywam, że jest moim częstym źródłem poszukiwań oraz ciekawych raportów. Na taki raport właśnie natknęłam się wczoraj – a dotyczy on trendów w grach i aplikacjach na mobile.

Co prawda raport pokazuje rynek amerykański, niemniej można się zgodzić, że Europa również zmierza w tym samym kierunku, zarówno pod kątem ilości posiadanych aplikacji dla każdego użytkownika, ale również w zakresie wykorzystania konkretnych systemów operacyjnych.

Zatem raport Nielsen objął badaniem 3 najpopularniejsze w Stanach Zjednoczonych systemy operacyjne czyli:

  • iOS,
  • Android
  • RiM – Blackberry


Całe badanie można określić badaniem rynku smartphone oraz ilość pobrań i posiadanych aplikacji na tych telefonach.

I tak każdy posiadacz smartphone’a z wyżej wspomnianym systemem operacyjnym ma zainstalowanych średnio 27 aplikacji. Dla porównania średnia za Grudzień 2009 wynosiła 22 aplikacje.

„Najbladziej“ wypada w zestawieniu Blackberry co również świetnie według mnie oddaje aktualny obraz walki jaka toczy się pomiędzy twórcami i dostawcami systemów operacyjnych. Jeszcze w roku ubiegłym albo dwa lata temu Blackberry było liderem na rynku amerykańskim, dziś koszulkę lidera oddało Google i Apple.


Posiadacze telefonów Blackberry mają zazwyczaj około 14 zainstalowanych aplikacji. Można wysnuć wniosek, że Blackberry w porównaniu z systemem Android czy iOS wypada blado i nie posiada na tyle przyjaznego interfejsu, który jest mile widziany właśnie, aby można było lepiej i ciekawiej korzystać z aplikacji.

Najwięcej zainstalowanych aplikacji posiadają właściciele telefonów iPhone –  średnio 40 aplikacji.

Posiadacze telefonów działających w oparciu o system Android mają zazwyczaj około 25 aplikacji.

Badanie zostało przeprowadzone na 4000 respondentów, którzy zgłosili się do niego, poprzez subskrypcję do bazy Nielsen.

Z badania wynika kolejny ciekawy wniosek, o którym już wcześniej wspominałam w swojej publikacji – co prawda wtedy Nielsen prowadził badania społeczności online, jednak gry pozostawały na drugim miejscu i posiadały tendencję wzrostową.

  • Aż 61% posiadaczy smartphone korzystało z gier w ciągu ostatnich 30 dni
  • Nastepną najpopularniejszą kategorią są aplikacje z prognozą pogody
  • Następne aplikacje z mapami i nawigacjami GPS



Facebook jest najbardziej popularną aplikacją we wszystkich rodzajach systemów operacyjnych.

Twitter pozostaje w Top5 ale wyłącznie wśród osób korzystających z Blackberry.


YouTube jest bardzo popularne wśród posiadaczy telefonów działających w oparciu o OS Android.


A Wy jakie systemy operacyjne polecacie? Co Waszym zdaniem idealnie sprawdza się do gier na komórce, a co do korzystania np. z elektronicznych gazet


http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/mobile_nielsen.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/mobile_nielsen-150x150.pngЭва KasiakMobileandroid,aplikacje,apple,facebook,iphone,Mobile,nokia,smartphone,youtube
Firma badawcza Nielsen opublikowała najnowszy raport Apps Playbook dotyczący  używalności aplikacji na telefonach komórkowych. Nielsen z wielką skrupulatnością bada i analizuje rynek online i mobile. Nie ukrywam, że jest moim częstym źródłem poszukiwań oraz ciekawych raportów. Na taki raport właśnie natknęłam się wczoraj – a dotyczy on trendów w grach i aplikacjach...