Firma Forrester Research opublikowała raport dotyczący rynku e-commerce w Chinach i prognoz jego rozwoju na najbliższe lata.


Raport przedstawia ciekawy obraz biznesu online w Chinach, ale także pozwala jednoznacznie wyciągnąć wnioski odnośnie tego czy warto inwestować w biznes na chińskim rynku. Oczywista odpowiedź jest tak, jednak należy mieć na uwadze wiele czynników, przede wszystkim tych ekonomicznych, a także potencjalnych barier wejścia na taki rynek, który mimo, iż jak mówią prognozy będzie bardzo dynamicznie rósł, jest azjatyckim (zwlaszcza dla Polaków) rynkiem, czyt. nieodgadnionym :)


Nie zmienia to jednak faktu, że Chiny to 40% całej popularności użytkowników internetu, którzy wraz ze zwiększaniem możliwości i siły nabywczej, zwiększają pule środków pieniężnych wydawanych na zakupy online.


Jak wynika z raportu Forrester Research rynek chiński do roku 2015 wzrośnie praktycznie trzykrotnie. Jego wartość, która obecnie szacowana jest na 48,8Miliardów $, wzrośnie do 159,5 Miliardów $ właśnie w roku 2015.  Badanie Forrester zawiera zarówno wartości transakcji pomiędzy klientami C2C oraz biznesem, a klientem czyli B2C.


Co ciekawe i warte podkreślenia to Chiny zaczynają przejmować pozycję lidera na Pacyfiku, jeszcze niedawnym liderem była Japonia. Jednak tu widoczne jest przesunięcie z korzyścią dla Chin.


Większość sprzedaży online, mimo iż internet nie niesie ze sobą ograniczeń lokalizacyjnych, odbywa się w największych miastach Chin. Warto podkreślić, że w kategoriach dominują sprzedaż ubrań i akcesoriów, ale także sprzedaż elektroniki.  Mimo, iż Amazon prowadzi działalność również w Chinach, to liderem rynku e-commerce jest tam, rodzinna platforma do handlu o nazwie Taobao.com

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/forrester_logo.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/forrester_logo-150x150.jpgЭва KasiakE-commerceE-commerce,internet
Firma Forrester Research opublikowała raport dotyczący rynku e-commerce w Chinach i prognoz jego rozwoju na najbliższe lata. Raport przedstawia ciekawy obraz biznesu online w Chinach, ale także pozwala jednoznacznie wyciągnąć wnioski odnośnie tego czy warto inwestować w biznes na chińskim rynku. Oczywista odpowiedź jest tak, jednak należy mieć na...