Google nie zapomina o  przeglądarce Chrome – już teraz działania marketingowe, które firma prowadziła przez ostatni rok, pozwalają powoli wyprzedzać konkurencję.

Jeszcze kilka lat temu niewiele osób mogło pomyśleć, że na rynku może być jeszcze miejsce na kolejną przeglądarkę. Wtedy Internet Explorer i FireFox święciły triumfy. Potem firma Apple wprowadziła własną przeglądarkę Safari, która była docelowo instalowana we wszystkich komputerach Mac.

 

Zaledwie 2 lata temu Chrome ujrzało światło dzienne. Od tamtej pory firma Google wprowadzała wiele udoskonaleń do wyszukiwarki, bazując na feedback’u od konsumentów – użytkowników. A na początku był on niezbyt pozytywny, właściwie do tej pory tak jest. Wiele osób twierdzi, że Chrome się zawiesza, jest bardzo powolny i próba przeglądania stron www, przy pomocy tej przeglądarki jest koszmarem. Co ciekawe większość moich brytyjskich znajomych tak twierdzi, podczas gdy to właśnie w Anglii, Chrome odnosi coraz większe powodzenie i systematycznie zwiększa udziały w rynku.

 

Jak zbadała firma StatCounter – to właśnie przeglądarka od Google zwiększa udziały w rynku, które obecnie wynoszą 20% globalnie. Jak wspomniałam powyżej, Internet Explorer, którego właścicielem jest firma Microsoft, gubi udziały w rynku – obecnie wynoszą one mniej, niż 50% i cały czas spadają.

 

Google musi być zadowolony z wyników, bo Chrome to jeden z produktów, mających pomóc firmie utrzymać, a także zdobywać nowe obszary technologiczne, do tej pory zarezerwowane dla innych graczy. Google ma jednak szansę na obecność w obszarach: systemów operacyjnych (Android na mobile); web search (wyszukiwarka Google i przeglądarka Chrome) – to właśnie te obszary będą najważniejsze dla Google w rywalizacji firmy z Microsoft.

 

Warto wspomnieć, co czyni publikowane wyniki, jeszcze pozytywniejszymi dla Google, iż Chrome dokładnie rok temu na początku roku 2010 miał…2,8% udziałów w globalnym rynku przeglądarek internetowych. Dziś wynoszą one 20%…

 

Z kolei Internet Explorer spada do 44% z 59% jeszcze w roku ubiegłym. FireFox (Mozilla) rośnie, choć prawie niezauważalnie – przez ostatni rok urosła o 2% z 28% do 30% udziałów.

 

 

Przeglądarka Google Chrome goni konkurencjęhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/chrome_internet_explorer.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/chrome_internet_explorer-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Google nie zapomina o  przeglądarce Chrome - już teraz działania marketingowe, które firma prowadziła przez ostatni rok, pozwalają powoli wyprzedzać konkurencję. Jeszcze kilka lat temu niewiele osób mogło pomyśleć, że na rynku może być jeszcze miejsce na kolejną przeglądarkę. Wtedy Internet Explorer i FireFox święciły triumfy. Potem firma Apple wprowadziła...