PricewaterhouseCoopers wspólnie z AdAge opublikowało prognozy rozwoju reklamy w mobile TV.

Mobile TV to dla większości osób brzmi, jak przysłowiowa czarna magia – z pewnością tak jest. Mobile TV to w gruncie rzeczy dopiero rosnący rynek, mający wiele wspólnego z płatną treścią, a także tabletami :) Bowiem bez sukcesu iPad, który ponownie otworzył rynek tabletów na całym świecie – nie byłoby mowy w przyszłości o mobile TV.

A mobile TV to z jednej strony w dalszym ciągu nieco pieśń przyszłości (bo potencjał mały na razie), ale z drugiej strony nie tak jednak odległa rzeczywistość, która wszystko na to wskazuje, zbliża się do nas wielkimi krokami. Segment mobile TV, a konkretnie reklam w mobile TV i płatnego contentu, zbadała firma PricewaterhouseCoopers. Dzięki badaniu PricewatershouseCoopers wiemy, że czas przygotować się na prawdziwą rewolucję.

Jak przewiduje PricewaterhouseCoopers mobilna telewizja i reklama w mobile TV będzie możliwa dzięki tabletom, takim jak iPad – to dzięki nim widzimy obecnie, że wielu międzynarodowych wydawców treści, firm medialnych tworzy aplikacje na iPad. Bardzo często część treści w aplikacjach jest dostępna bezpłatnie, ale za inne należy już płacić. Co bardzo ważne to właśnie tablety (wszystko na to wskazuje) pomogą tradycyjnej prasie w miarę bezboleśnie przejść z drukowanych wydań do elektronicznych odpowiedników.

Tablety już teraz początkują całe zjawisko migracji z tradycyjnej prasy – do tej pory drukowanej. Bardzo często wielu wydawców zastanawiało się, w jaki sposób zachęcić konsumentów do płacenia za część treści, obawiając się z drugiej strony, że zrezygnują oni wogóle z korzystania z serwisu, jeśli będą musieli za niego płacić.

Tablety przynoszą nieco inną perspektywę na to zjawisko: otóż powstanie według raportu PricewaterhouseCoopers kolejny rynek tzw. płatnego contentu (co nie jest odkrywcze), ale na tablety. Stąd już będzie krok do monetyzacji przy pomocy innych produktów.

Z drugiej strony PricewaterhouseCoopers przekonuje również, że obok tabletów i płatnej treści, to właśnie mobile TV jest przyszłością i tu będą pieniądze w przyszłości. Potencjał jest rzeczywiście spory, w roku 2010 w samych Stanach Zjednoczonych było około 17,6 milionów, w roku 2015 jak przewiduje PwC- liczba ta wyniesie już 52,5 miliony osób. Jeśli chodzi natomiast o wartość rynku reklamy w mobile TV, wzrośnie on do bagatela 1,4 miliarda $ w roku 2015 z 370 M $ w roku ubiegłym.


PricewaterhouseCoopers a reklama w mobile TVhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/mobile_tv_pricewaterhousecoopers.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/mobile_tv_pricewaterhousecoopers-150x150.jpgЭва KasiakMobile
PricewaterhouseCoopers wspólnie z AdAge opublikowało prognozy rozwoju reklamy w mobile TV. Mobile TV to dla większości osób brzmi, jak przysłowiowa czarna magia - z pewnością tak jest. Mobile TV to w gruncie rzeczy dopiero rosnący rynek, mający wiele wspólnego z płatną treścią, a także tabletami :) Bowiem bez sukcesu iPad,...