Przeczytaj najciekawsze porady z webinar przeprowadzonego przez Shop.org.

Shop.org nie trzeba przedstawiać pasjonatom e-commerce, ale głównie tym śledzącym trendy w Stanach Zjednoczonych, które również pod względem rozwoju tego rynku, nieco wiodą prym. Nie dalej, niż 2 tygodnie temu pisałam o  raporcie shop.org odnośnie wykorzystania i popularności social media w e-commerce.

 

Shop.org organizuje również comiesięczne webinaria, poświęcone najważniejszym tematom wokół e-commerce, a także trendom mającym miejsce, które już wkrótce przerodzą się w stały element strategii wykorzystywany w e-commerce. Dzięki takim spotkaniom wirtualnym ostatnio można było się także dowiedzieć jak wprowadzić swoją dotychczasowo działającą w e-commerce firmę w obszar m-commerce, który staje się bardzo istotnym źródłem przychodu, tak jak na przykład dla Gilt Groupe, dla której ciągle rośnie i już teraz stanowi 15% przychodów.

 

Według jednego z niedawnych raportów przygotowanych przez Shop.org – Stan handlu online – można się dowiedzieć, że:

 

  • aż 91% właścicieli e-sklepów posiada lub właśnie wdraża swoją strategię obecności w mobile,
  • dla porównania w roku ubiegłym było to 74% firm
  • 48% firm, które wzięły udział w badaniu ma swoje e-shopy zoptymalizowane pod przeglądarki telefonów komórkowych
  • 35% stworzyło własną aplikację na iPhone
  • 15% posiada aplikacje na smartphone’y z Android oraz iPad

 

Jednak najciekawsza część miała z pewnością miejsce podczas majowego webinar, które zostało poprowadzone przez eksperta e-commerce Amy Africa oraz wsparte merytorycznie przez przedstawiciela Gilt Groupe i Alibris Retail.

 

Tematem spotkania było “Jak stworzyć skuteczną strategię sprzedaży na mobile”. Odpowiedzią na te pytania było blisko 30 porad i wskazówek co i w jaki sposób zrobić.

 

Artemis Berry – Dyrektor ds. Contentu Shop.org do najciekawszych zalicza:

  • zoptymalizuj prędkość swojej strony – użytkownicy korzystający z Twojego m-sklepu nie będą czekali dłużej, niż 15 sekund
  • stwórz nie tylko piękną, ale funkcjonalną aplikację na mobile – odpowiedz sobie na pytania: czy to aplikacja dzięki której zbiorę adresy e-mail, albo która wygeneruje mi tzw. lead?
  • tworząc aplikację na mobile pamiętaj, że nawigacja po niej jest bardziej kluczowa, niż kiedyś – jeśli do tej pory dobra nawigacja na stronach www to 60%-70% sukcesu, tak dobra nawigacja w aplikacji na telefon komórkowy to 85%-90% sukcesu
  • używaj zaledwie kilku ekranów do poruszania się po aplikacji – 97% użytkowników nie zobaczy więcej, niż 4 ekrany aplikacji, potem wyjdą
  • przyciski takie, jak Dodaj do koszyka albo Kup teraz zrób większymi – w dalszym ciągu pamiętają o usability aplikacji i jej wyglądzie

 

 

Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

 

Porady jak z e-commerce uczynić m-commerce?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/shop.org_e-commerce_w_m_commerce.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/shop.org_e-commerce_w_m_commerce-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
Przeczytaj najciekawsze porady z webinar przeprowadzonego przez Shop.org. Shop.org nie trzeba przedstawiać pasjonatom e-commerce, ale głównie tym śledzącym trendy w Stanach Zjednoczonych, które również pod względem rozwoju tego rynku, nieco wiodą prym. Nie dalej, niż 2 tygodnie temu pisałam o  raporcie shop.org odnośnie wykorzystania i popularności social media w e-commerce.   Shop.org...