Google ogłosił duże zmiany w algorytmie wyszukiwania, walkę o tzw. content na żadanie i wiele innych. Czyżby przygotowanie do internetowej rewolucji?

Na swoim firmowym blogu przedstawiciele firmy Google zamieścili wpis, w którym można znaleźć bardzo ciekawe informacje, ciekawe dla tych wszystkich, którzy w dużej mierze swój biznes internetowy opierają na wyszukiwarce Google.


Google pisze, że głównym celem jest oczywiście po pierwsze wyświetlanie możliwie najtrafniejszych odpowiedzi – wyników, po drugie systematyczna próba eliminacji stron, które nie posiadają wysokiej jakości contentu. Z wpisu możemy się również dowiedzieć, że większość wprowadzanych na przestrzeni ostatnich dni zmian, to bardziej małe, kosmetyczne zmiany, często niezauważalne dla ludzi. Jednak firma zaplanowała w najbliższym czasie wprowadzenie poważnej, dużej zmiany w algorytmie wyszukiwania, która może mieć wpływ na blisko 12% ze wszystkich zadawanych do wyszukiwarki zapytań. Co jak liczba pokazuje nie jest już bez znaczenia.


Wspomniana “duża” zmiana w chwili obecnej będzie wdrożona w Stanach Zjednoczonych, ale firma już zapowiedziała, że sukcesywnie będzie ją wdrażała także na innych rynkach, na których operuje.


W związku z tą zmianą należy mieć na względzie to, że część ze stron podniesie swoje pozycje w wynikach, ale będzie i taka grupa stron www, które w pozycji na liście wyników organicznych odnotuje spadek.


Jak twierdzą osoby, które pracowały nad zmianami, Google chce zachęcać do tego, aby ten internetowy eco -system, składał się z najlepszych, najpiękniejszych i wartościowych stron www.  Dlatego to właśnie takie strony firma zamierza “wynagradzać” coraz wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.



Zespół ekspertów pracował przez blisko rok, nad analizą danych i opracowaniem jeszcze lepszego algorytmu. Z pewnością firma będzie wdrażała systematycznie tego typu zmiany. Dlatego najlepiej jest budować rzetelne, prawdziwe strony internetowe, na których content jest jedną z największych wartości obok tego, jak sama strona jest zoptymalizowana pod wyszukiwarki zewnętrzne.


Ponowne zmiany w algorytmie wyszukiwarki Googlehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/Google-Social-Search.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/Google-Social-Search-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Google ogłosił duże zmiany w algorytmie wyszukiwania, walkę o tzw. content na żadanie i wiele innych. Czyżby przygotowanie do internetowej rewolucji? Na swoim firmowym blogu przedstawiciele firmy Google zamieścili wpis, w którym można znaleźć bardzo ciekawe informacje, ciekawe dla tych wszystkich, którzy w dużej mierze swój biznes internetowy opierają na...