Serwis społecznościowy Twitter.com mimo swojej ogromnej popularności, do chwili obecnej miał problemy lub też nie do końca skrystalizowaną wizję i strategię dotyczącą obszaru monetyzacji (zarabiania).

Wygląda na to, że właściciele firmy znaleźli na to dobry plan.

Podobnie jak Apple oferując swoje aplikacje chce doprowadzić do podziału przychodów ze sprzedaży z developerami tych aplikacji, tak Twitter stawiając na priorytet numer jeden czyli przychód planuje wypracować go właśnie w taki sposób.

 

Co warte podkreślenia Twitter zdając sobie sprawę z tego,  jak “delikatna” jest reklama w mediach społecznościowych, kreuje bardzo zindywidualizowany przekaz, mówiąc, że zamiast oferowania reklam, będzie emitował tzw. “promoted tweets”.


Wszystko wskazuje również na to, że model “promoted tweets” będzie idealny, aby mierzyć zwrot z inwestycji lub inne parametry świadzczące o powodzeniu kampanii.

 

Firmy lub osoby, które użyją “promoted tweets” do zachęcenia innych użytkowników, aby ich “śledzili” otrzymają statystyki generowane w czasie rzeczywistym, aby na bieżąco śledzić efektywność kampanii i ją modyfikować.


Model sprzedaży rozpocznie się w oparciu o CPM czyli Cost per Thousand, po jakimś czasie, gdy ten wariant się sprawdzi, Twitter planuje wprowadzenie bardziej zaawansowanych danych dla swoich klientów, które będą odzwierciedlały, tzw. ROI – Return On Investment.

Plan monetyzacji Twitter.comhttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/Twitter-Logo.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/05/Twitter-Logo-150x150.pngЭва KasiakE-commerceapple,twitter
Serwis społecznościowy Twitter.com mimo swojej ogromnej popularności, do chwili obecnej miał problemy lub też nie do końca skrystalizowaną wizję i strategię dotyczącą obszaru monetyzacji (zarabiania). Wygląda na to, że właściciele firmy znaleźli na to dobry plan. Podobnie jak Apple oferując swoje aplikacje chce doprowadzić do podziału przychodów ze sprzedaży z developerami...