Najpopularniejsza amerykańska wypożyczalnia DVD online oraz VoD rozpoczyna prace nad zintegrowaniem ze społecznościami. W pierwszej kolejności z Facebook.

Netflix, którego początki sięgają końcówki lat 90tych – ubiegłego wieku :) zaczynał na trudnym polu, mało popularnym, z wieloma problemami, bardziej natury logistycznej, niż mentalnej bariery wśród ludzi w kwestii wypożyczania filmów DVD.

Serwis przeszedł dużą przemianę i stał się rzeczywiście bardziej internetową wypożyczalnią, podobną do tych działających w modelu VoD.

Znacząca w historii firmy była ścisła współpraca z firmą Apple, która zaczęła udostępniać, a dokładniej sprzedawać filmy z biblioteki Netflix w swoim iTunes. Serwis jest również dostępny na mobilnych urządzeniach z systemem operacyjnym Android, o czym pisałam w roku ubiegłym w tym tekście.

Teraz Netflix obok wyników sprzedażowych, które opublikował chwali się tym, że 20 milionów osób jest zapisanych do bazy serwisu.


Jednak to nie wszystko najistotniejsze są plany rozwojowe serwisu z filmami, a te z pewnością nie mogą pominąć aspektu i mocy social media. A zatem Facebook, Twitter wydają się być naturalnymi sprzymierzeńcami w celu osiągnięcia jeszcze większej interakcji z użytkownikami, klientami.


Pierwszym krokiem w celu integracji z Facebook jest próba rozdzielenia dotychczasowych kont użytkowników, które były raczej przypisane do konkretnego adresu miejsca zamieszkania, niż osoby. Aby umożliwić interakcję użytkownika Netflix na Faceboook’u musi on posiadać własne konto.  Kolejne kroki bardziej strategiczne to podejście do tego, jak wykorzystywać social media, celem uzyskania jeszcze większej ilości użytkowników – tym bardziej, że Netflix myśli o światowej ekspansji.


Rok 2012 według Netflix to będzie czas na światową ekspansję. Do tej pory firma koncentrowała swoją uwagę głównie na rynkach amerykańskim i kanadyjskim, jednak jak mówią przedstawiciele: technologia, rozeznanie rynków lokalnych już jest, teraz niezbędne jest podjęcie działań operacyjnych celem zagospodarowania poszczególnych rynków.


Firma nie ujawnia w jakich europejskich krajach planuje ekspansję -> a zatem nie wiadomo czy zapuka do Polski ?

Netflix integruje się z Facebook!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/netflix_i_facebook.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/netflix_i_facebook-150x150.jpgЭва KasiakWiadomości
Najpopularniejsza amerykańska wypożyczalnia DVD online oraz VoD rozpoczyna prace nad zintegrowaniem ze społecznościami. W pierwszej kolejności z Facebook. Netflix, którego początki sięgają końcówki lat 90tych - ubiegłego wieku :) zaczynał na trudnym polu, mało popularnym, z wieloma problemami, bardziej natury logistycznej, niż mentalnej bariery wśród ludzi w kwestii wypożyczania filmów...