Aplikacje na mobile według wielu są większym uzależnieniem, niż picie coli. Badanie pokazuje także cykl życia aplikacji.

Badanie przeprowadzone przez MTV nazywa się “Love ‘Em or Leave ‘Em: Adoption, Abandonment and the App-Addled Consumer” i zostało wykonanie na grupie reprezentatywnej w Stanach Zjednoczonych. MTV w ten sposób poszukiwało odpowiedzi na pytanie o to, jak wygląda cykl życia aplikacji na telefon komórkowy, pytania zadano 1300 osobom.

 

Najciekawszy generalny wniosek wynikający z badania wskazuje na to, że użytkownicy aplikacji na komórki traktują je bardzo często jako “przedłużenie” swojego życia – to jest coś bardziej psychicznego/mentalnego, niż zwykłe korzystanie z aplikacji, bo ułatwiają one rozwiązywanie np. problemów, gdy jest się w podróży. Aplikacje idąc dalej, dają więcej przyjemności i zabawy, co oczywiste, ale też jak wskazała badana grupa, przynoszą poczucie czasu, większe poczucie czasu i co najważniejsze, pomagają odkrywać zupełnie inne, nowe światy.

 

  • 91% badanych powiedziało, że dzięki aplikacjom poznają nowe rzeczy
  • 87% posiadaczy smartphone’ów z aplikacjami powiedziało, że dają one bardzo dużo radości i to nieważne gdzie dana osoba się znajduje i co robi
  • 77% badanych powiedziało, że aplikacje są ich osobistym asystentem
  • 75% powiedziało, że aplikacje pozwalają im odpocząć
  • 73% powiedziało, że aplikacje dają im możliwość nie spotykanej wcześniej interakcji z rodziną i przyjaciółmi
  • aplikacje czynią życie lepszym! – tak wskazało 70% badanych

 

Obok jasnej strony badania i ogólnego entuzjazmu z powodu aplikacji na komórki, które w ostatnich zwłaszcza dwóch latach zmieniły wiele w sposobie korzystania z telefonów, jest także ta ciemna strona. Dla aż 83% spośród badanych osób aplikacje są uzależnieniem, osoby te wskazują otwarcie, że są uzależnione od aplikacji.  Z kolei na pytanie o to czy wytrzymaliby rok czasu bez aplikacji czy bez np. wody gazowanej  – aż 68% kobiet powiedziało, że może wytrzymać bez soby!

 

Z pewnością wyniki posłużą MTV do zaplanowania strategii produktów, których jest wiele. MTV to spółka zależna od Viacom, firma słynie z tego, że tworzy wiele rozrywkowego contentu, a także posiada siec stacji muzycznych w wielu krajach na całym świecie. MTV z powodzeniem wykorzystuje nowości technologiczne i obok stałej ekspozycji w internecie, adoptuje mobile, a także social media.

 

 

MTV ujawnia wyniki badań używalności aplikacji na mobilehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/mtv_aplikacje_badanie_mobile.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/mtv_aplikacje_badanie_mobile-150x150.jpgЭва KasiakMobile
Aplikacje na mobile według wielu są większym uzależnieniem, niż picie coli. Badanie pokazuje także cykl życia aplikacji. Badanie przeprowadzone przez MTV nazywa się 'Love 'Em or Leave 'Em: Adoption, Abandonment and the App-Addled Consumer' i zostało wykonanie na grupie reprezentatywnej w Stanach Zjednoczonych. MTV w ten sposób poszukiwało odpowiedzi na pytanie...