Apple na drodze rozwoju iAd własnej sieci reklamowej na mobile podpisał umowę na współpracę z jedną z największych japońskich agencji.

Apple upatrując bardzo dynamicznie rosnącego i dochodowego rynku z reklamy na mobile, stanowczo wchodzi na kolejne rynki. Do tej pory iAd była bardziej “eksperymentem” amerykańskim. Tu na rynku amerykańskim Apple zdobył zlecenia największych firm, za największe budżety. Teraz nadchodzi czas eskpansji na inne rynki. Jednym z pierwszych, które Apple wybrał jest rynek japoński.

Apple postanowił partnerować z firmą operującą już na rynku japońskim i dlatego do współpracy wybrał ogromną japońską agencję zajmującą się sprzedażą reklamy – o nazwie Dentsu Group.

W ramach nawiązanej współpracy Apple będzie zajmował się i odpowiadał za realizację zamówień, czyli dostarczenie usługi, stronę techniczną czyli targetowanie reklam. Główne kompetencje Dentsu  to będzie sprzedaż reklam, a także ich kreatywna obsługa.

Jakiś czas temu w Stanach Zajednoczonych firma Adidas wycofała się z reklamowania w sieci iAd, twierdząc, że Steve Jobs zbytnio ingeruje w kreację reklam. Czy również w Japonii będzie miała miejsce podobna sytuacja?

Na chwilę obecną przedstawiciele Dentsu twierdzą, że za kreację może odpowiadać inna agencja, na przykład taka, która obsługuje danego klienta. W tej sytuacji handlowcy Dentsu nie zawsze będą w stanie zająć się stroną kreatywną kontraktu z klientem. Im zdaje się to nie przeszkadzać, pytanie o samego Jobs’a i jego podejście do zawartości reklam.

SDK dla iAd (Software development kit) powinien docelowo rozwiązać problemy z bardzo restrykcyjną polityką Apple w kwestii reklam do sieci iAd. Firma zapowiada wprowadzenie SDK już w ciągu kiku miesięcy.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/iad.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/iad-150x150.jpgЭва KasiakMobileapple,iad,Mobile
Apple na drodze rozwoju iAd własnej sieci reklamowej na mobile podpisał umowę na współpracę z jedną z największych japońskich agencji. Apple upatrując bardzo dynamicznie rosnącego i dochodowego rynku z reklamy na mobile, stanowczo wchodzi na kolejne rynki. Do tej pory iAd była bardziej 'eksperymentem' amerykańskim. Tu na rynku amerykańskim Apple...