Microsoft w dalszej walce o tort smartphone z największymi czyli Apple i Google, postanowił dzielić się zyskami ze sprzedaży aplikacji z developerami.

Ta strategia Microsoft ma na celu chęć zbliżenia się do głównych konkurentów. W rozliczeniach z developerami firma proponuje model główny, w którym rozlicza się w odpowiednim podziale za sprzedaż aplikacji. Konkurenci stosują zbliżone modele. Microsoft jednak nie zdecydował się na dawanie gwarancji, że sprzedaż aplikacji, a tym samym zyski osiągną x.


Zdarzają się jednak przypadki, że Microsoft praktykuje gwarancje zysków w ramach tego modelu. Współpraca z developerami oczywiście będzie działała w dwie strony i tak również aplikacje, które nie osiągną zadowalających wyników będą usuwane ze sprzedaży.


Jednak należy pamiętać także, iż sprawa poziomu sprzedaży aplikacji, będzie zależała od tego, jak popularne staną się telefony operujące na Windows Phone 7. To jeden czynnik, dodatkowe to chociażby to, że warto pomyśleć o tym, w jaki segment aplikacji wejść. Jeśli Microsoft chce konkurować z Apple i Google warto, aby rozważył udostępnianie dużej ilości aplikacji do gier, muzyki czy nawigacji przez komórkę.


Przedstawiciele firmy od miesięcy próbują przekonać rynek do najnowszej wersji softu. A ten jest dość sceptyczny biorąc pod uwagę to, co udało się osiągnąć Google wraz z Android, no i Apple choć czarne chmury dalej wiszą nad głową Steve Jobs’a, po awariach z anteną Iphone 4G.


Trochę liczb, które również pokazują tendencje (obecnie) wzrostową dla Microsoft, czyli 6,9% światowego rynku smartphone należy do Microsoft – to dane za IQ 2010 roku. Podczas gdy w tym samym okresie, ale rok wcześniej firma miała 10,8%.

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/windows_phone_7.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/07/windows_phone_7-150x150.pngЭва KasiakWiadomościapple,google,microsoft
Microsoft w dalszej walce o tort smartphone z największymi czyli Apple i Google, postanowił dzielić się zyskami ze sprzedaży aplikacji z developerami. Ta strategia Microsoft ma na celu chęć zbliżenia się do głównych konkurentów. W rozliczeniach z developerami firma proponuje model główny, w którym rozlicza się w odpowiednim podziale za...