Wydatki na reklamę przy wynikach wyszukiwania na mobile stanowią coraz większy budżet działań marketingowych firm.

Tzw. paid mobile search, staje się kolejnym bardzo poważnym obszarem, w którym zauważalne są coraz większe inwestycje i solidna tendencja wzrostowa.

 

Wnioski tego typu można wyciągnąć z raportu firmy SEMPO, która chciała sprawdzić, jak w rzeczywistości wygląda reklamowanie się firm w mobilnej wersji wyszukiwarki Google.

 

SEMPO to organizacja non profit zrzeszająca osoby zajmujące się reklamą w wyszukiwarkach online i mobile. Członkostwo w organizacji jest płatne, ale w zamian można otrzymać dostęp do wielu ciekawych artykułów i raportów.

 

 

Najwięcej pieniędzy jest lokowanych w tzw. local search, czyli zapytaniach mających w sobie element lokalizacyjny, np. hydraulik warszawa albo wulkanizacja poznań. Aż 22% badanych w Stanach Zjednoczonych firm powiedziało, że lokują swoje budżety właśnie dla reklam przy tego typu zapytaniach.

 

Podobnie z kampaniami typu PPC, które również w dużej mierze są właśnie lokowane na zapytania związane z lokalizacją albo kombinacją lokalizacji i słów kluczowych.

 

Inne wnioski z badania:

  • internet mobilny i to, że ludzie coraz częściej z niego korzystają będzie miał według marketerów największy wpływ na tzw. marketing w wyszukiwarkach. – aż 3/4 respondentów odpowiedziało, że będzie miał znaczący wpływ
  • coraz więcej firm decyduje się na outsourcing zarządzania obszarami social media i reklamy w wyszukiwarkach
  • oczywiście Google jest liderem globalnego rynku wyszukiwarek i ma to odniesienie zarówno do wyszukiwania online, jak i mobile
  • większość badanych firm (95%) odpowiedziało, że korzystają z jednego z głównych produktów Google, czyli AdWords

 

 

Marketerzy zwięszkają wydatki na reklamę w wyszukiwarkach na mobile http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/mobile_paid_search.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/05/mobile_paid_search-150x150.jpgЭва KasiakMobile
Wydatki na reklamę przy wynikach wyszukiwania na mobile stanowią coraz większy budżet działań marketingowych firm. Tzw. paid mobile search, staje się kolejnym bardzo poważnym obszarem, w którym zauważalne są coraz większe inwestycje i solidna tendencja wzrostowa.   Wnioski tego typu można wyciągnąć z raportu firmy SEMPO, która chciała sprawdzić, jak w rzeczywistości...