Ciekawy raport opublikowany przez firmę L2, która przeprowadziła badania wykorzystania Facebook i innych social media przez największe światowe marki.

L2 to amerykański think/thank, który specjalizuje się w badaniach obszarów social media, e-commerce czy mobile. Jednym z najnowszych dzieł L2 jest raport Prestige100, który możesz pobrać tutaj. Raport dotyczy tego, w jaki sposób te największe i najbardziej znane marki światowego formatu, promują się w social media, a konkretnie w Facebook. I nie byłoby nic wyjątkowego w tym raporcie, gdyby nie fakt, iż L2 zajęło się także analizą wykorzystania potencjału, jaki niesie za sobą Facebook, na wzrost przychodów, zamówień itd.

 

Raport obok opisanej metodologii, która została wykorzystana w badaniu, przedstawia ciekawą systematykę firm korzystających z Facebook’a przy pomocy tzw. Digital IQ Classes, czyli takiego “internetowego” przypisania czynnika IQ i określenia zakresu umiejętności w ramach danego IQ.

 

I tak L2 podzieliło firmy na 5 IQ klas, a są to:

 

  • Genius (140+) – marki, które mają takie IQ traktują Facebook jako element mocno różnicujący je od marek konkurencyjnych
  • Gifted (110 – 139) – marki te świetnie posługują się i używają możliwości Facebook’a do komunikacji ze swoją target grupą
  • Average (90- 109) – jak nazwa wskazuje marki te należą do średniej półki, co oznacza, że wiele z tych firm eksperymentuje z Facebook’iem, mają podstawy, ale brak im strategicznego podejścia i umiejętności wykorzystania tego medium
  • Challenged (70-89) – marki te nie wykorzystują potencjału, jaki niesie Facebook. Firmy te muszą włożyć wiele wysiłku  oraz budżetu, aby zacząć korzystać z social media
  • Feeble (<70) – te firmy nie posiadają swojej obecności w postaci fan page na Facebook.

 

 

Raport otwiera i przynosi bardziej zaskakujące w dobie Facebook’a aktywności wykonywane przez marketerów. Ale niestety aktywności, których marketerzy nie wykonują, np. 20% fan page najbardziej znanych marek na świecie nie daje fanom możliwości zamieszczenia komentarzy  na fanpage’ach Facebook.

 

Kolejne ciekawe dane w raporcie to między innymi Jakość i poziom interakcji. I tak  w przypadku postu na stronie marki interakcja zazwyczaj wynosi około 0,21% (i dotyczy cech produktu), w przypadku postów  danej kategorii ten odsetek jest nieco wyższy i wynosi 0,24% – największe zainteresowanie wśród fanów wywołuje komentowanie zegarków i biżuterii.

 

Zachęcam do zapoznania się z pełną wersją raportu, którą możesz pobrać tutaj.

 

 

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/marki_nie_korzystają_z_facebook.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/06/marki_nie_korzystają_z_facebook-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
Ciekawy raport opublikowany przez firmę L2, która przeprowadziła badania wykorzystania Facebook i innych social media przez największe światowe marki. L2 to amerykański think/thank, który specjalizuje się w badaniach obszarów social media, e-commerce czy mobile. Jednym z najnowszych dzieł L2 jest raport Prestige100, który możesz pobrać tutaj. Raport dotyczy tego, w...