Podczas, gdy Groupon szturmem podbija większość światowych rynków, LivingSocial nie próżnuje. Być może strategia tego serwisu zbuduje poważną konkurencję.

Groupon staje się coraz bardziej popularny i w niektórych krajach można mówić o prawdziwym boom’ie na grupowe zakupy, dzięki którym oferowane usługi lub produkty są tańsze nawet o kilkadziesiąt %, w porównaniu do cen oryginalnych.


Sama przyznaję, że “wpadłam” w tą pułapkę, ale rzeczywiście nie sposób odmówić, gdy oferta jest ewidentnie bardzo atrakcyjna cenowo.


I choć w polskiej sieci bezwzględnie króluje Groupon, który również zaczął wykupywać inne mniejsze tego typu serwisy i w ten sposób konsoliduje rynek, warto zwrócić uwagę na inny serwis, który ma podobny potencjał czyli LivingSocial.


Pewnie niewiele osób wie, że to właśnie LivingSocial  otrzymał 175M $ finansowania od Amazon, który zainwestował w serwis. Nie bez powodu, bowiem strategia i założenia LivingSocial mogą na poważnie może nie zaszkodzić, ale z pewnością pomóc konkurować z Groupon’em.


LivingSocial, który jest również amerykańskim serwisem, właśnie wykupił udziały w hiszpańskim serwisie LetsBonus, aa kolejne rynki, do których się oficjalnie już przymierza to między innymi: Włochy, Portugalia, Argentyna czy Meksyk.


Ale LivingSocial to również działalność na ponad 170 innych rynkach światowych, baza subskrybentów w postaci 16 milionów osób oraz…już teraz 500M $ przychodów rocznie.


C o ciekawe już wkrótce u naszego zachodniego sąsiada, LivingSocial uruchomi kolejną wersję swojego biznesu. Nie zostały jeszcze dograne szczegóły, ale mówi się o wsparciu lub przejęciu DailyDeals lub Coole Deals.


I słów kilka o strategii, która długofalowo może przynieść ciekawe rezultaty:


Otóż LivingSocial w odróżnieniu od Groupon idzie wertykalnie, czyli rozwija oferty w podziale na kategorie/branże.


W tym celu przejmuje np. w Stanach Zjednoczonych serwisy turystyczne, ale także buduje własne.


A zatem czy to się uda? Według mnie może mieć szanse powodzenia. Odróżnienie się od Groupon’a, który generuje oferty na razie bez żadnego podziału kategorycznego, ale też na ile wiem, nie przejmuje innych branżowych, tematycznych serwisów, może być dobrym argumentem, dla wszystkich tych, którzy np. będą chcieli wykupić tańsze  bo “zbiorowe” ubezpieczenie, albo wycieczkę zagraniczną.

LivingSocial poważny konkurent Groupon (?)http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/living_social.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/living_social-150x150.pngЭва KasiakStart Up
Podczas, gdy Groupon szturmem podbija większość światowych rynków, LivingSocial nie próżnuje. Być może strategia tego serwisu zbuduje poważną konkurencję. Groupon staje się coraz bardziej popularny i w niektórych krajach można mówić o prawdziwym boom'ie na grupowe zakupy, dzięki którym oferowane usługi lub produkty są tańsze nawet o kilkadziesiąt %, w...