Zapewne wyniki badania nie są odkrywcze, jednak obecnie w dalszym ciągu wiele e-sklepów nie posiada rozwiązania Live Chat.

Firma Bold Software LLC, która dostarcza rozwiązanie do rozmów chat online, w dużej mierze koncentrująca się na rynku e-commerce, przeprowadziła w Styczniu badania odnośnie tego, jak krytyczne dl sprzedaży online oraz docelowej konwersji, są: chat oraz video chat.


Firma co prawda działa na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak wyniki jej badania są znakomitym źródłem wiedzy o potencjalnych klientach również na polskim rynku.


Badanie zostało przeprowadzone na grupie 200 klientów, właścicieli sklepów internetowcych. Więcej, niż 60 % wskazało zasadność posiadania live chat, jako elementu znacznie wspierającego proces sprzedaży.

Badanie pokazało również, że:


  • 54% posiadaczy sklepów online wskazało live chat, jako czynnik, który przysłużył się do 20% wzrostu generowanych leadów oraz sprzedaży w sklepie
  • 77% właścicieli wskazało live chat, jako krytyczny czynnik sukcesu i bez wątpienia jedno z najważniejszych narzędzi ułatwiania komunikacji z klientem
  • coraz więcej zarządców e-sklepów wskazuje także na rosnącą rolę tzw. proactive chat – czyli rozmów, które są inicjowane przez posiadacza sklepu, na podstawie analizy zachowań użytkownika sklepu  (a nie jak do tej pory odwrotnie)
  • to właśnie proactive chats – przekładają się na większą konwersję w sklepie, dają bowiem możliwość taką, jak w sklepie off line, gdzie bardzo często to sprzedawca próbuje zrobić “wywiad” z klientem, tak aby dopasować ofertę możliwie najlepiej do jego potrzeb
  • 79% klientów, którzy zaakceptowali zaproszenie do tzw. proactive chat – oceniło je, jako bardzo pomocne i przydatne



Czy  jednak uważacie, że live chat jest najlepszym rozwiązaniem dla e-sklepów z każdej branży? I czy na dużą skalę sprawdzi się w Polsce?

Live Chat w E-commercehttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/live_chat_e_commerce.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/live_chat_e_commerce-150x150.jpgЭва KasiakE-commerce
Zapewne wyniki badania nie są odkrywcze, jednak obecnie w dalszym ciągu wiele e-sklepów nie posiada rozwiązania Live Chat. Firma Bold Software LLC, która dostarcza rozwiązanie do rozmów chat online, w dużej mierze koncentrująca się na rynku e-commerce, przeprowadziła w Styczniu badania odnośnie tego, jak krytyczne dl sprzedaży online oraz docelowej...