Dla fanów Lady Gaga artystka przygotowuje start up o nazwie Little Monsters. Jak twierdzą współtwórcy serwis ma być popularniejszy od Facebook’a.

Można polemizować na temat fenomenu Lady Gaga i tego, jak wielkiego formatu, artystką ona jest lub nie. Niemniej należy przyznać, że Lady Gaga z powodzeniem i umijętnie wykorzystuje potęgę mediów społecznościowych.

 

Już w roku 2010 i 2011 Lady Gaga była jedną z liderek zestawienia na najpopularniejsze fan page na serwisie Facebook. Podobnie zreztą było na Twietter, gdzie Gagę w obecnej chwili obserwuje ponad 18 500 000 followersów. Nic dziwnego, że Gaga doszła do wniosku stworzenia własnego serwisu społecznościowego.

 

Jak twierdzi jeden ze współzałożycieli serwisu Joey Primiani: “Właśnie zaczynamy cały ruch mający na celu budowę serwisu społecznościowego Lady Gaga o nazwie Little Monsters. Znam się na technologii, uwielbiam dobry design i sądzę, że mamy naprawdę ciekawą ofertę dla milionów użytkowników na całym świecie. Któregoś dnia będziemy więksi, niż Facebook czy Google”.

 

Joey Primiani zanim dołączył do start up’u Lady Gaga jako technical founder przez 2,5 pracował dla firmy Google nad obszarem user experience pomagając wdrażać algorytmy wyszukiwania do aplikacji webowych i mobile.

 

Jak mówią osoby pracujące nad projektem serwis jest obecnie w wersji beta i docelowo będzie on umożliwiał wszystkim fanom Gagi na bliższą interakcję z nią. Dla artystki to również nie jest bez znaczenia, bo dzięki temu, że zgromadzi wokół swojej osoby miliony fanów z całego świata, którzy będą aktywnie korzystali z serwisu, ma szansę na zbudowanie prężnie rozwijającej się firmy technologicznej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż do projektu zaangażowała osoby, które wywodzą się ze świata technologii i pracowały dla wielu firm z Silicon Valley.

 

W dalszym ciągu osobiście nie sądzę, aby serwis stał się popularniejszy od Facebook’a czy Google +. Sam Facebook ma w chwili obecnej około 850 000 użytkowników na całym świecie, a prognozy wskazują że w obecnym roku może dojść do miliarda. Będzie to fenomen, jakiego nikt wcześniej nie widział. A jeśli jeszcze uda się Facebook’owi zdobyć miliardowego użytkownika przed debiutem giełdowym, firma ma ogromne szanse z taką pozycją na udany debiut.

 

Tymczasem zdaje się, że mimo fenomeu Gagi, nie ma ona aż tak dużej “mocy rażenia” – nie sądzę, aby była zdolna przekuć fanów w 850 000 użytkowników globalnie. Tym samym nie uważam, że ma szansę aby stać się któregoś dnia większa, niż Facebook czy Google.

 

Być może jednak jest coś o czym nie wiem w tej całej historii i niepotrzebnie wykazuję sceptycyzm co do rozmachu przedsięwzięcia. Jak twierdzi wiele osób w Dolinie Krzemowej, start up Lady Gaga, to obecnie jednej z “gorętszych” tematów i start up’ów, które tam powstają. A zatem może i ja kiedyś przekonam się do pomysłu, a przede wszystkim do tego, że rzeczywiście ma on szanse na ogromny, większy niż znane na całym świecie serwisy społecznościowe, sukces.

Lady Gaga buduje swój startup!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/littile_monsters_ladygaga-1024x558.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/01/littile_monsters_ladygaga-150x150.pngЭва KasiakStart Up
Dla fanów Lady Gaga artystka przygotowuje start up o nazwie Little Monsters. Jak twierdzą współtwórcy serwis ma być popularniejszy od Facebook'a. Można polemizować na temat fenomenu Lady Gaga i tego, jak wielkiego formatu, artystką ona jest lub nie. Niemniej należy przyznać, że Lady Gaga z powodzeniem i umijętnie wykorzystuje potęgę...