Rok 2011 to prawdopodobnie pierwszy rok, w którym Facebook zacznie mocno wykorzystywać swoją potęgę i zarabiać również na e-commerce.

Facebook od kilku lat buduje swoją pozycję, która obecnie jest silniejsza, niż kiedykolwiek, głównie ze względu na ilość użytkowników czyli ponad 500 milionów na całym świecie. Jednak do tej pory firma ani nie chwaliła się swoimi wynikami finansowymi, ani nie weszła na giełdę, ani też nie zmonetyzowała w całości i z wielkim rozmachem swojego potencjału.


A zatem kiedy nadejdzie na to najlepszy czas?

Otóż z wydarzeń 2010 roku i funkcjonalnośći, które Facebook wdrożył, można wnioskować że rok 2011 będzie tym, w którym Facebook pokaże swoje prawdziwe oblicze i według wielu źródeł wejdzie z rozmachem w segment e-commerce i solidnie na tym zarabiać.


Dzięki skali jaką serwis uzyskał, popularności, która już nie potrzebuje dużych budżetów, aby ją zwiększać, a także dzięki obecnie rozwijanym współpracom z firmami z zewnątrz, Facebook ma szansę zarobić potężne miliony, wyłącznie na prowizji.


Ale zanim jednak mowa będzie o prowizji, warto wspomnieć o przygotowaniach, które Facebook czyni. Chodzi między innymi o współpracę z wybraną grupą sprzedawców online, której celem jest wypracowanie odpowiednich narzędzi pozwalających sprzedawcom na jeszcze lepsze i precyzyjne rozeznanie w potrzebach konsumentów i sposobie, w jaki poszukują produkty i je nabywają. Narzędzia te mają także pozwolić sprzedawcom “zdiagnozować”, które produkty są najodpowiedniejsze, dla jakich konsumentów.


Również, co warte podkreślenia same sklepy internetowe przygotowują się do większej integracji z Facebook. Usługi takie świadczy np. firma Payvment, która specjalizuje się w integracji e-commerce z Facebook.


I podczas, gdy e-commerce na początku działalności, z pewnością nie był istotny dla Facebook, ta firma, jak każda inna, musi zacząć generować znaczne przychody, aby również dzięki temu podtrzymać swoją pozycję w świecie “społecznościówek”. Dzięki zarobionym pieniądzom firma będzie mogła się stale rozwijać i być innowacyjną, a to z kolei zagwarantuje jej rosnącą popularność.

Kiedy Facebook zacznie zarabiać na e-commerce?http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/facebook_ecommerce.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2011/01/facebook_ecommerce-150x150.pngЭва KasiakE-commerce
Rok 2011 to prawdopodobnie pierwszy rok, w którym Facebook zacznie mocno wykorzystywać swoją potęgę i zarabiać również na e-commerce. Facebook od kilku lat buduje swoją pozycję, która obecnie jest silniejsza, niż kiedykolwiek, głównie ze względu na ilość użytkowników czyli ponad 500 milionów na całym świecie. Jednak do tej pory firma...