Badania[i] potwierdzają, że dla 90 procent kobiet zakupy to przyjemność. Co więcej, panie coraz częściej odchodzą od tradycyjnej formy robienia zakupów na rzecz Internetu.


 

Z badania przeprowadzonego przez portal Prekursorki.pl, wynika, że kobiety stały się główną siłą zakupową w kraju. Ponad 60 proc. pań samodzielnie podejmuje decyzje  o bieżących wydatkach. Mężczyźni nawet nie próbują walczyć o przywilej zarządzania domowym budżetem. Wyniki wyraźnie pokazują, że tylko 1 proc. panów odpowiada  za codzienny portfel wydatków. Co więcej, panie w większości przypadków nawet nie pytają swoich mężczyzn o zgodę czy akceptację swoich wyborów. Przy podejmowaniu decyzji  o zakupach Polki najczęściej liczą się z rekomendacjami znajomych i rodziny  (75 proc.), a także innych, nawet nieznajomych kobiet (niemal 67 proc.), po których opinię  zwracają się na portalach i forach kobiecych.

 

Internet – królestwo kobiet

Skoro kobiety szukają akceptacji swoich wyborów wśród innych kobiet właśnie w Internecie, nie powinien dziwić fakt, że Internet jest też głównym miejscem dokonywania zakupów przez konsumentki. Kobieta – użytkowniczka Internetu jest bowiem świadoma tego co chce kupić, umie dokonać właściwego wyboru, a e-zakupy pomagają jej nie tylko zaoszczędzić czas ale też pieniądze. Dowodzą temu kolejne badania[i], które mówią, że jednym  z najpopularniejszych sposobów spędzania czasu w Sieci wśród Polek jest przeglądanie ofert sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych (41 proc. wskazań). Podczas takich zakupowych polowań użytkowniczki Sieci sięgają głównie po odzież, bieliznę i dodatki
(37 proc. ankietowanych). Na drugim miejscu znalazła się kultura, czyli książki oraz płyty  z filmami i muzyką (16 proc.), tuż za nimi są perfumy, kosmetyki i buty.

 

To co najbardziej kochamy – promocje przez cały rok!

Zakupy przez Internet są już na tyle popularne, że wkrótce mogą zastąpić te tradycyjne, tym bardziej, że Internet umożliwia korzystanie z całorocznych promocji i zniżek, które  nie są dostępne w zwykłych sklepach. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest tak zwany „smart shopping”, czyli sprytne, mądre kupowanie, w które wpisuje się na przykład korzystanie z kuponów rabatowych w sieci. Taką możliwość dają użytkownikom portale gromadzące liczne atrakcyjne oferty sklepów internetowych z różnych branż jak choćby najnowszy www.CupoNation.pl/. Znajdziemy na nim kody gwarantujące zniżki na zakupy  w sklepach internetowych największych i najpopularniejszych marek na świecie. Zniżki te dostępne są non-stop, nie tylko w trakcie posezonowych wyprzedaży. Umożliwiają zakup towarów i usług, które i tak decydowalibyśmy się kupić, tylko z rabatem. Ta kwestia odróżnia kody rabatowe na zakupy w Sieci od coraz mniej popularnych zakupów grupowych. Główny zarzut Internautek wobec zakupów grupowych to niższa jakość sprzedawanych  w tym procesie towarów i usług oraz dostępność przedmiotów, na które decydują się wyłącznie kierując się dużą promocją. W rezultacie po łowach na portalach zakupów grupowych panie orientują się często, że są właścicielkami trzech termoforów, karnetu na tajski box  czy depilacji bikini której najbliższy termin przypada na grudzień! Kody rabatowe różnią się  od zakupów grupowych tym, że zniżki przez nie oferowane mogą być niższe, ale dotyczą szerokiej gamy produktów, potrzebnych i obecnych na codziennej liście zakupów.

 

Polska jak Ameryka?

 

Idea kuponów zniżkowych przyszła do Polski z zachodu, który całkowicie oszalał na punkcie oszczędzania w ten sposób. To właśnie w amerykańskich sklepach po raz pierwszy użyto kuponów rabatowych, których mechanizm opiera się na prostej zasadzie win/win – kupujący oszczędzają pieniądze, a sprzedający zyskują sposób na przyciągnięcie nowych klientów. Stany Zjednoczone są także kolebką kuponów rabatowych do sklepów internetowych.  Ich mechanizm, podobnie jak w przypadku www.CupoNation.pl/ opiera się na prostym schemacie: znajdujesz interesujący cię bezpłatny kupon, wpisujesz kod podczas realizacji zamówienia i korzystasz z rabatu. O korzystaniu ze zniżek w Internecie głośno mówią gwiazdy światowego formatu, choćby Hilary Swank. Laureatka Oskara, zapewnia,  że korzystanie z kuponów to najlepszy sposób na oszczędności w dzisiejszych czasach.

A skoro i tak chcemy coś kupić – dlaczego nie kupić tego ze zniżką!

 

 


[i] Badanie przeprowadzone dla F-Secure przez Instytut Badawczy IPC

[i] Źródło: Prekursorki.pl (czerwiec 2012) Ankieta Zakupy na obcasach przeprowadzona na 1278 kobietach

 

Jestem kobietą – kocham promocje!http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/10/logo_cuponation.pnghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2012/10/logo_cuponation-150x150.pngЭва KasiakWiadomości
  Badania potwierdzają, że dla 90 procent kobiet zakupy to przyjemność. Co więcej, panie coraz częściej odchodzą od tradycyjnej formy robienia zakupów na rzecz Internetu.   Z badania przeprowadzonego przez portal Prekursorki.pl, wynika, że kobiety stały się główną siłą zakupową w kraju. Ponad 60 proc. pań samodzielnie podejmuje decyzje  o bieżących...