Po uruchomieniu Google TV w Stanach Zjednoczonych są oczywiście już pierwsze firmy korzystające z tego rozwiązania. Najciekawsze w tym jest to, iż z Google TV mogą korzystać nawet małe i średnie firmy, bez konieczności wydawania ogromnej ilości funduszy na typową, standardową do tej pory reklame w TV.

W jaki sposób to działa?

Otóż całość odbywa  się poprzez konto  Google AdWords, zatem firmy, które zarządzały kampaniami płatnymi mają doświadczenie w zarządzaniu takim kontem.

Jedyne co (i aż co) to sama idea wokół produktu, która polega na udostępnieniu małym i średnim firmom możliwości promowania swojego biznesu porzez reklamę TV.

Każdorazowo podobnie jak zarządza się kampaniami AdWords, tak i w tym przypadku należy zdefiniować w jakich mediach TV pojawią się reklamy Twojej firmy. Oczywiście można zdecydować, że będzie to jeden wyłącznie kanał telewizyjny.

Jeśli firma nie posiada własnej reklamy, którą może zamieścić, wtedy Google umożliwia poprzez swoje Marketplace – znalezienie wykonawcy video, które będzie dostosowane pod wymagania Google TV.

Oczywiście cały system działa co do zasady jak AdWords, zatem w Google TV rozpoczyna się podobna “walka” z konkurencją, jak to ma miejsce w przypadku SEM i aukcji dla słów kluczowych oraz ich kosztu w oparciu o ich popularność.

Samo mierzenie efektywności reklamy nie wygląda na zbyt zaawansowane, firma będzie mogła zobaczyć ile razy reklama TV została wyświetlona, ale nie kto w nią kliknął i dzięki temu był to naprawdę zwrot z inwestycji. Takie badania oczywiście zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych i produktów promowanych, można robić we własnym zakresie, poprzez na przykład ankiety dla klientów.

Miejmy nadzieję, że nowe udogodnienia zwłaszcza w kwestii ROI zostaną w niedługim czasie, systematycznie wdrażane.

Na chwilę obecną po wpisaniu adresu Google.pl/adwords/tvads jesteśmy przekierowani do oryginalnej angielskiej wersji Google.com/adwords/tvads.




http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/google_tv1.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/06/google_tv1-150x150.jpgЭва KasiakE-commercegoogle
Po uruchomieniu Google TV w Stanach Zjednoczonych są oczywiście już pierwsze firmy korzystające z tego rozwiązania. Najciekawsze w tym jest to, iż z Google TV mogą korzystać nawet małe i średnie firmy, bez konieczności wydawania ogromnej ilości funduszy na typową, standardową do tej pory reklame w TV. W jaki sposób...